Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 68 ggr
Rådjurstoken
5

Platsbocken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den kraftige platsbocken i Daphnes marker har jag inte sett på så länge att jag var rädd att han hade blivit skjuten. Numera är det ju vårjakt på råbock i hela Sverige under hela maj och halva juni, precis den tid då alla kid föds. Men igår kväll fick jag äntligen se honom igen.

Rådjurstoken
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han har tappat vinterpälsen på hela huvudet och halsen.

Carmarino
3

Så skönt att han klarat sig. Hoppas han kan hålla sig vid liv de sista jaktveckorna också.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Magi-cat
3

Det var då bra! Hoppas han klarar sig.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
2

Hoppas han håller sig vid liv

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Rådjurstoken
2

Tack för era kommentarer. Vi får hoppas på det bästa. Snart är det ett uppehåll i jakten, från mitten av juni till mitten av augusti då det börjar igen. Numera är bockarna lovligt byte under fler dagar på året än då de är fredade.

Carmarino
1

#5: Sorgligt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Skeppskatten Dina
1

Hoppas att han håller sig undan jägarna.

🤗 Elisabeth och Amira 🐈