Kattfotografier i svartvitt

Första bilden. Mycket fint huvud. Jag gillar inte kladdet i förgrunden och fläcken på kroppen.
Tredje bilden. Hakan flyter ihop med bröstet. Jag vet inte om det är möjligt att åtgärda. Söt bild.
Fjärde bilden skulle jag personligen föredra i färg.
:)
Envishet och drömmar
Jag gillar alla bilderna, men bilderna i #1 & #3 gillar jag nog mest. Men håller med Caspia, #3 skulle va kul att se i färg, skulle bli mer "liv" i den då enligt mej :) Mkt fina annars!
#4 "kladdet" i förgrunden är gräs och en vit blomma, med andra ord, en förgrund. Den är där för att jag ligger ner i gräset och ville få en lite vild kännsla av att man tittar på henne igenom stråna.
Utan förgrunden skulle bilden tappa en del av det intressanta enligt mig.
#5 Tack!
Jättefina! men jag tror att den sista skulle lämpa sig bättre om den inte var svartvit.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag gillade versionen i svartvit bäst.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Jag gillade också den i svartvit bäst :)

Gillar #0 och #2 sjukt mycket. Så grymt fina!
#8 Ja, den va bättre i svartvitt, men intressant att se den i färg också :)

Porträttfotografering av katter har väl sitt syfte och många utövare gissar jag. Nr 1 gillar jag inte och nr 2 är standard. Det hänger väl mest på om motivet är vackert eller inte.
Du verkar duktig på att fota katter i aktion. Det är alltså de två sista bilderna jag syftar på. Utveckla det. Du har ju öga för det.
#13 Så du hävdar att motivet inte är vackert på första och andra bilden? Utveckla, jag vill veta vad du tycker är fel.
det blir inte så mycket katter, håller mest på med hästfoto. Plockade bara fram ett par kattbilder jag tagit på måfå

Ursäkta mig! Antagligen uttryckte jag mig otydligt. Jag tycker visst att katterna är vackra - särskilt Jasso är ju underbar.
Bild 1 har en vit fläck som stör och för mycket suddighet, vilket givetvis kan vara effektfullt när det lyckas. Det kanske är svårt att fota så. Bild 2 är skarp och vacker, men där önskar jag en annan beskärning - helst skära bort lite i vänster sida.
Jag ville särskilt framhäva att du är bra på att fånga motiv i rörelse. Du har lyckats så ljuvligt bra med det i bild 3 och 4.