komentera, nybörjare

Lite tips; Lägg inte in så många bilder på en gång, det är lättare att kommentera 1-2 bilder. :)
Och sluta kapa öronen på katterna, då hör de ju inget ;)
Bild 2 hade en fin bakgrund. Hade själv valt lite längre avstånd så att hela huvudet kom med. Men fin. :)
Bild 3 var väligt mysig. Om det gått att ta bort tidningarna utan att störa katten, och gärna stolen bakom också, hade den varit bättre. Men ljuset och så var väldigt mysig. Bra höjd nivå.
Bild 4: Härliga blommor i förgrunden och söt katt. Men kapat öra och rörig bakgrund ger minuspoäng, annars var den bilden trevligt komponerad. Jag tror du tänkte till lite innan du tog den? :)
bild 6: väldigt sött uttryck, men kapade ron och svanstipp.. :( Lite blek, det kanske går att fiksa i PS eller så.
Bild 1 och 5 säger mig inget speciellt.
Genomgående är det röriga bakrunder (utom bild 2) och avkapade öron.
På den positiva sidan har du ofta valt en trevlig vinkel och fina motiv. De flesta bilderna känns ändå ganska genomtänkta.
Tänk mer på bakgrunden i fortsättingen (inte alltid lätt, djuren här hemma verkar inte gilla rena bakgrunder, de väljer alltid det rörigaste området! ><) och på att hela motivet kommer med, så blir det nog lite bättre.
Det är iaf min åsikt. :)
Vad har du för kamera?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

okey, tack så mkt. ska tänka på bakgrunden och att ha med öronen då :) tack så jätte mkt! :)
Jag har en Panasonic DMC-FX7 , 5.0 megapixel. jag e inte så duktig på kameror, men men .. :)
Själv har jag nyss köpt en Nikon D40. Innan den hade jag en liten kompaktkamera som, mot slutet, inte dög till något. xD Så jag är inte särskilt bra på kameror heller, bara lite nyfiken:P
Man får bara öva så utvecklas man :)

japp, jag gillar att fota, speciellt djur. men, vad kan jag kalla mej, amatör fotograf? :) jag ska snart köpa en 10 megapixelkamera, det ska bli spännande :)
hehe, kan jag tänka mig:P
Fast megapixel är väl inte vad jag personligen skulle stirra mig blind på.. jag skriver ju aldrig ut större än A4 i vilket fall:P
Ser hellre möjligheter med annat..men jag vet ju inte mycket om kameror så..

jag vet inte så mkt heller. det e ju egentligen inställningen som ska passa motivet, skärpan och själva motivet som gör det mesta av bildet. jag tror inte heller att det handlar så mkt om megapixlar. men det kan vara kul endå med en egen kamera, och om jag ska köpa en ska det definitivt vara en 10 megapixel :)
hehe, min har bara 6 megapixel eller nåt. x)
Lycka till:P