Kor = Urgulliga!
Jag var ute och fotograferade med en god vän idag och vi åkte förbi en ladugård och stannade längs kanten och det var några av fjolårets kalvar i hagen, det kom fram en brun vit urgullig ko som var lekfull och hade inga problem att ställa upp på några bilder .. ^^ Ge all kritik .. är beskärningen bra, färgerna med mera..
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
Bild 1 - den är tagen i halvt motljus, aningen mörk men tycker bilden fungerar. Tycker kon har ett gulligt uttryck :)
www.tmfoto.se
Bild 2 - Solen är till vänster men tycker även denna fungerar i detta ljus .. kon ser vaken och allert ut och är grymt intresserad av kameran :P
www.tmfoto.se
Gillar nr 2.
1an var lite mörk, som du sa. (sedan är min dataskärm väldigt mörk, så det kan hända att jag tycker om den på en vettig skärm)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#3 Okey låter bra det ^^ jo skärmarna kan ju variera ..
www.tmfoto.se

Gillar också två, ljuset är perfekt.

Jag finner inget speciellt uttryck här. Det som är uttrycksfullt på en ko, är ofta de stora ögonen. De är faktiskt svåra att se på dessa mörka bilder. Den här kon råkar ha ovanligt små ögon, så det var ju lite otur.
Annars gillar jag den första bilden för närheten och skärpan i fotot.

Om du kan använd blixten i kamera när du har solen framför dig eller flytta åt sidan så får du mera ljus i deras ansikten. mvh/mandrakonian.
#7 okey .. det ska jag testa vid nästa tillfälle :)
www.tmfoto.se

jätte fina bilder, själv ääälskar jag kossor :D! dom e så så bedårande!

nr 1 var ganska mörk… 2 suverän
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Lite mörka för min smak.
#13 håller med :) Putt
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag tycker de var jättemysiga, men som en del sagt så var de aningen mörka. Annars bra jobbat :)
tack så mycket :)
www.tmfoto.se