Kritik, olika djur.
jag tycker inte om bilder med djur + blixt :/
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
många av bilderna hade väldigt röriga bakrunder. vilket är nästan a och o i fotografering. så det bör du tänka på. Färgerna på #4 var inte särskilt bra, den var även något tajt beskuren. #6 var lite mörk. Fina annars!

#7 Vf inte?
#9 nja jag har aldrig fattat tycke för bilder på djur med blixt .. i studio är det klart att ljuset hör till men en inbyggd blixt i en kamera blir sällan bra .. röda ögon, felaktiga och skarpa skuggor.. mörka bakgrunder med mera.. men smaken är som baken :)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

#11 - vacker, men gå gärna ner till djurets nivå vid fotografering. önskar även mer skärpa
#11 & #13 Varför lägger ni in bilder?!

#10 Aha, trodde att du tyckte synd om djuren :)
putt

Nu blev det lite för mycket att ha åsikter om. Alltså urartade det hela på ett litet kick.
Lägg ut en bild för kritik eller två om det gäller att jämföra något. Mer klarar man sällan av att koncentrera sig på ordentligt.
Jag gillar inte alls blixt, tycker det förstör hela känslan på bilden. På första bilden tyckte jag att det var lite för mycket luft på vänster sida (?) På andra bilden skulle du ha fått med kaninens tassar. På 3an förstörde händerna bilden. Men annars störtskön :) 4an var typ inge fel. Bara lite objekt här och där bakom kaninen. På 5an kanske du skulle få lite mer av hästens kropp, inte ta framför den, utan på sidan. 6an var härlig :) Handen kanske förstör lite grann bilden och den sista skulle du ha haft lite mer luft på vänster sida :) Sådära, komneterade alla bilder :)
#18 Tack :)