Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 588 ggr
Dobben
0

Hundbilder tagna med blixt

Har försökt mig på att för första gången fota hundarna inne, med blixt (sb-400) Skulle gärna vilja ha lite kritik på bilderna. Jag vet inte riktigt om det blev bra eller dåligt, om det bara är att slänga eller värt att spara. Vissa bilder vet ja inte riktigt hur jag ska beskära.

Min skärm är väldigt dålig så jag vet inte riktigt hur bilderna blev när jag redigerade. komentera gärna om bilderna är suddiga/överskärpta har konstig färg eller är för ljusa/mörka.

:)

//Moa

Dobben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Dobben
0

Bild 2

Dobben
0

Bild 3

Dobben
0

bild 4

KarolinaNowak
0

Tycker du lyckats bra. Jätte fina bilder, kan inte påpeka något som kunde ha gjorts bättre.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

axilur
0

Tycker att bilderna är kanonfina.

/Anneli

Sara87
0

Mkt fina! Bra jobbat.

Elna
0

Tycker bilderna är jättefina! :) Stör mig bara på att ena tassen på Bild 1 och Bild 3 är avklippta, men allt annat gillar jag! x)

Olysios
0

håller med #8 om tassen .. bara älskar den sista bilden, riktigt snygg :D

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

[Linsenhejhej]
0

Jättefina! Favorit= den sista :D

_Josefin
0

Bild 1: Jättehärlig bild. Brukar inte gilla bilder som fotas med blixt, men den här bilden älskar jag x) Jättefint ljus och.. toppen :D Betyg 1,0 - 10,0: 7,2

Bild 2: Fin bild, men jag tycker hunden i bakrunden antingen ska vara i fokus, eller inte där alls. Men båda hundarna var mycke söta och jag gillar bilden mycket ^^ Betyg: 6,8

Bild 3: Synd att ena tassen och örat är avklippt. Annars gillar jag den. Betyg: 5,7

Bild 4: Gullig bild. Superbra ljus, skulle gärna sett bilden i en annan vinkel. Betyg: 7,3

Dobben
0

Tack så mycket att ni tagit er tid att komentera! :)

Jag håller helt med er om dom kapade tassarna xD visste inte hur jag skulle göra med dom. skickar med en bild där tassen inte är kapad, men då blir de väldigt mycket plats under. Tyvär så är ryggen kapad istället :p

Dobben
0

Här är en där hela hunden är med, men jag tycker den tappar stämningen lite. det blir för mycket grejs runtomkring. eller vad tycker ni ? kanske är bättre än kapad tass :)

Ellsa
0

Jättefina, vad har du för blixt?

Ellsa
0

#14 Hemskt ledsen läste inte.

Elna
0

#13 Jag gillar den bilden mest av alla tror jag! ^^

Hennum
0

jag tyckte alla bilder var jättefina. utom 2an, då det är synd med en suddig hund.

tycker oxå det är bättre när tassen är kapad, för annars blir de för mycket luft under. ändå huvudet som är det viktigaste.

tänk, att man kan få så fina bilder med blixt, de trodde ja aldrig… men det beror väl på hur man gör antar jag ^^ gör man på ett bättre sätt så lyckas det kanske, men om man bara trycker av som jag så går de inte så bra :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ellenfyrkant
0

#2 - Stör mig på att den ena hunden så tydligt träder fram medans den andra suddas bort, som ett misslyckat försök att göra den osynlig. Antingen tkr jag du ska skärpa den hunden också eller ta bort den.

#3 Här stör jag mig på hundens högra framtass som är avskuren.

Annars jättefins bilder ;D

Mvh Ellenfyrkant

Dobben
0

tack så mycket för era kommentarer!

angående bild #2 så håller jag med er. tänkte radera bilden pga att endast den ena hunden är i fokus (det var en ögonblicksbild, jag tyckte det var så sött när dom la huvudet på sned, så jag hann inte ställa om någonting) men så tyckte min mamma att den blev riktigt häftig av just den anledningen, så ja tänkte att ja kunde kolla vad ni tyckte :) jag kommer iaf ha kvar den eftersom den (suddig eller ej x'p) är den enda hyfsade bilden på båda mina hundar tillsammans xD
har testat att ta bort den suddiga hunden, men då blev den lixom inge speciell, bara tråkig, även om det ändå är störande. :)

Elna
0

Mig gör det inget att andra hunden är suddig i bild #2, tkr sånt är sött när den bakom är suddig så man ser att den är mer bakom ^^

Dobben
0

#20 okeej, tur att man kan tycka olika :D