Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 6150 ggr
-Chilli
0

spindel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag lyckades fota en äcklig spindel vi hade på dörren ^^. har annars lite fobi för spindlar men jag hade ju kameran i handen så varför inte passa på? (:

ni får gärna ge kritik men inte allt för hård eftersom jag är nybörjare xP

Anneliearvidsson
0

häftig, men jag hade nog gillat den mer om det var fokus framför  :)

Granatapple
0

Usch vilken äcklig sak, men bra fångat! Håller dock med förgående om att skärpedjupet skulle kunna vara lite längre. Dessutom smälter spindlen in lite för väl i bakgrunden.. men å andra sidan vill man ju inte gärna flytta på den, haha :)

madde91
0

Åh, så gullig :)

Puma77
0

Det är en lockespindel o visst de kan bitas;)

//Pia

JimJ
0

Fy vad äcklig! :-)

Jag har också fotograferat en spindel en gång. :-)

Anna
0

Usch!

Även jag fotograferar spindlar ibland - med stativ - annars skakar jag så mycket att hela bilden blir oskarp. :) Här är en gröning som åt en fluga, jag snodde syrrans EOS 300D och hennes Sigma 50/2.8.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Puma77
0

Har även jag fångat en "locke"

//Pia

KuroTenshi
0

Fyy vad äcklig!! >< hatar spindlar! men bilden blev bra, tycker ja! ^^ Även om jag ryser.. hehe.. Oskyldig

-Chilli
0

haha, jaa, spindlar är inte så mysiga! men bra bilder ni tagit! :D

Puma77
0

#0 ser nästan ut som om det skulle vara kvällsol på din bild. Därav det lite gula o varma ljuset. Kanske lite kort skärpedjup men jag tycker du lyckats bra i alla fall.

//Pia

-Chilli
0

ja, det va på kvällen jag tog fotot ^^ tack så mkt!

Cuyi
0

*ryser som bara den just nu*  #4 Vadå lockespindel ? vad är det :P (eftersom jag har en riktig FOBI, så vet jag inte så mkt om spindlar)

Puma77
0

Lockespindel-Phalangium opilio kan bli 5-9 cm och är vanlig på marken, källare och uthus.

Man känner igen dem på deras långa smala ben och de spinner inga nät. De springer ifatt sina byten som är insekter, gråsuggor, kvalster, sniglar, frukter svamp bl.a

Fastnar de med ett ben någonstans så släpper de det, men det växer inte ut igen. 

De kan även bitas.

//Pia

JimJ
0

Svampar lär vara jobbiga att springa ikapp, då de oftast har långa fötter! :-)

Är lockspindlar giftiga då? Gör det ont att bli biten? Nu bilr jag nyfiken. :-)

Puma77
0

Jag skulle inte tro att de är giftiga men bettet känns. Jag tror dock inte man behöver vara så orolig. Jag vet många som tagit i dem utan att bli bitna.

Ja svampar har ju långa fötter;) Men de som plockar dem kanske har fått hem såna här någon gång o sett dem när de ska rensa svampen.

//Pia

Cuyi
0

OMG ! Ska aldrig röra en sån ;) Och det är ju bra för dom också :P

[Maria-Gerbiler]
0

Gammal tråd, men vad skadar det att dra igång den igen. :)

Måste bara säga att Lockespindlar inte är några spindlar, de skiljer sig från spindlar på många sätt, bl a att de endast har en sammansatt kropp och inte två som spindlar har.

Bidrar med en liten bild också. :) Era bilder är ju ursnygga.

KuroTenshi
0

# 17 en sån där spindel hade jag på min yttertrapp en dag! funderade på att fota den och visa här jag med, men det sket sig när jag inte hade kameran hemma. >< i två dar satt den där, helt stilla på trappen! mycket läskig. ><

Loove
0

usch..jag har också fottat spindlar..

OliviaJ
0

Håller med #2! Usch, hatar spindlar! :)

johanna94
0

Usch! kan såna där lockespindlar bitas fy vad äckligt, minns att jag o en kompis brukade hålla i såna med långa ben, uuh jag ryser.

SofiaBlomberg
0

Ja dom kan bitas dom rackarna. Hua, men snygga bilder iallafall.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

berry
0

hjälp! får verkligen gås hud av alla bilder! X)
men bra fångat! :D

Ellsa
0

Uuuuh!

Snygg, snyggt med bokeh'n och skärpan.

[Wriiist]
0

varför tycker ni inte om spindlar?? dom e ju skit gulliga! vill ha en fågelspindel (tarantella "tror jag att de stavas") men får ingen för min morsa =(

Apipo
0

läskiga själv gillar jag inte spindlar:S

Kattapult
0

Den här "lille vännen" upptäckte jag på toan för ett år sen.

Mkarlsson
0

27# *Rysningar* Väldigt bra bild verkligen !!

[VictoriaR]
0

utrootaa!!  Nä,det går ju inte..:/ fina bilder alla ialf:)

saaraah
0

Spindlar hör inte precis till mina favoritdjur, men den här har du lyckats fånga fint iaf! :)
Jag gillar att bilder är lite 'blurrig' före och efter spindeln, ger en rolig effekt åt bilden :)

Buuc
0

#14 JimJ, vilken fantastisk bild! Vet inte varför, men den påminner om Spiderman. xD Jag gillar spindlar men dom med långa ben är läskiga, den här däremot är söt. ^^ Jag älskar giftiga spindlar, dom är charmiga på nåt sätt. :D

[VictoriaR]
0

Du har konstig smak du..ingen gillar väl spindlar..:p

Buuc
0

Jag skulle aldrig våga röra en men jag gillar att titta på dom. Fast inte såna som har långa, smala ben.. :P Förutom svarta änkan, men det är ju skrämmande vacker.