Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 607 ggr
Ellenfyrkant
0

Kritik på hundbilder tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här vill jag ha massa kritik att ta åt mig av för att bli en bättre fotograf då jag är väldigt intresserad av att fota och tkr det är kul.

Så massa kritik här nu tack :D Både bra och dålig!

Bild 1 (ni behöver inte säga att den är lite suddig)

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Bild 2

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Bild 3

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Bild 4

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

23 som läst, men fortfarande ingen kritik :/ ? Har är ni alla kritiker ;D ?

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

#4 var* inte hAR :p

Mvh Ellenfyrkant

Elna
0

Bild 1 och två var ganska suddiga. Gillar inte så mkt när man fotat med blixten sådär. Bild 4 är söt, tyvärr lite mörk, men annars är det min favorit av dem! ^^

Ellenfyrkant
0

#6Vad betyder "Fotar med blixten sådär" ;P ?

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

#6 Bättre ;) ?

Mvh Ellenfyrkant

Elna
0

#7 Gillar inte när man fotat ute med blixt när det är mörkt. Gillade sista bilden mer när den var mörk ^^

Ellenfyrkant
0

#9 Förstår inte riktigt hur du tänker eller ser på bilderna.För det var ju ine så mörkt ute när jag fotade… O.o Var ca kl 10 på morgonen en "vanlig" dag.

Mvh Ellenfyrkant

[Malin3033]
0

TYcker bilderna i helhet är fina. Väldigt söt hund! Men tyvärr är dem som sagt suddiga och lite "utfrätta". Hans krage är lite för vit för min smak, man kan liksom inte urskilja någon päls osv. Så ett tips är att stänga av blixten. :)

Elna
0

#10 Om det är ute på morgonen brukar man väll inte behöva blixt så det är kolmörkt bakom?

Ellenfyrkant
0

#10 Tack ^^ Jo, men stänger  jag av blixten lyckas jag inte fånga honom på bild eftersom han inte står stilla mer än 2 sekunder. Tro mig, har försökt ^^

"12 Nufattade jag inte riktigt ;P ?

Mvh Ellenfyrkant

Mattans
0

Jag gillar inte när man har blixt, det för ljusar förmkt, och ett tips skulle vara om du sjönk ner i hundens nivå lite mera, Annars var hunden mkt fin, Om du inte kan få några bra kort för att han rör sig mkt, gå då ut och fota när det är ljust ute det gör mkt skillnad.

Bellen
0

Vad fina bilderPenga mun

Zabbio
0

Väldigt oskarpa bilder, fokuset ligger på bakgrunden i de flesta verkar det som?

Akta dig för utfrätta (kritvita) delar och blixt. Någon bild kanske skulle kunna rätas upp.

Annars var kompositionen och poserna fina Försök någon gång när det är mer ljus, och ta lite bilder på hundens nivå för att se skillnaden.

Prova att ta bilder när solen går ner också, ställ dig med solen snett bakom dig så att den lyser på hunden. Inte säkert att det blir skarpt, men ljuset brukar kunna bli fint då. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Ellenfyrkant
0

#14 Jo, som sagt, eftersom han aldrig står stilla mer än 2 sekunder är det omöjligt att fota honom utan blixt, oavsett ljus ute.

Övriga: Tack för all bra kritik! Tar åt mig och tänker på det ni sagt nästa gång jag ska ut och fota ^^

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Här kommer några nya bilder jag gärna vill ha kritik på :D !

Bild 1

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Bild 2 (vet att den är fotat uppifrån, mn gillar ändå bildens charm)

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Bild 3

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Bild 4

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Haha ingen mersom vill kommentera :D !?

Mvh Ellenfyrkant