Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 367 ggr
Polenta
0

Kritik - Katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotade min katt idag när han låg och sov på våran altan :) Jag bifogar en bild som är lite redigerad och även orginal bilden.

**Vill gärna ha kritik !

**Börjar med den redigerade bilden som jag har gjort följande med:
- Lagt till ram - Lagt till text - Beskurit bilden - Fixat lite med kontrast bl.a

Polenta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Orginal bilden :)

Anken
0

synd att man inte ser ögat på katten, sen tkr jag det skulle vart finare om du inte hade ändrat färgen för nu ser katten smutsig ut..färgerna den hade innan var mjuka och mysiga..sen är loggan ganska störande xD

KickanW
0

Jag gillar också orginalfärgerna bättre.

Saiop
0

Håller med #2 färgerna från orginaler är mycket mjukare och det skulle vara bättre om du behållit dom. Sedan tycker jag det är synd att man inte ser ögat och det är nästan viktigast på en bild. Texten är alldeles för stor.

Polenta
0

#2 Ja, det var riktigt synd att man inte såg ögat, tyvärr.

#Alla - Okej, tack så mkt för kritiken :)

Canonball
0

HÅRD kritik kommer här: 

Ajaj!! Du har beskurit bilden på tok för mycket! Skulle vilja ha mer luft bakom katten och mer framför. Tnk på att det alltid ska vara mer luft åt det håll motivet kollar åt, men den får inte vara för tight bakom heller. Sedan tyckte jag att original färgerna var bättre.

Sedan känns bilden lite opersonlig för att man inte ser kattens öga.

Jag vet att jag var hård, men se det som ett sett att lära dig mer! Söt katt btw :)

Polenta
0

#6 TACK ! Precis vad jag ville ha, hård kritik :) Som du säger, man måste få veta felen för att lära sig .. ;)

Canonball
0

#7 Ja, precis :)

Migoff
0

Vet du vad du skulle kunna göra med bilden? Om du gorde den svartvit och la lite ocapasitet på den så skulle den vara läcker som bakgrund åt något ;)