Kattunge - Kritik
Hejhej!
Ny här. Tycker om att fota och då mest någon av våra två katter. Tacksamma fotoobjekt. ;)
Tänkte se vad ni har för kritik på den här bilden? Är långt ifrån proffs, och riktigt usel på min kamera som jag dock älskar. (Canon powershot S3 IS.)
Jag har inte ändrat mycket i bilden. Bara ändrat skärpa och lagt till ram osv. Små ändringar alltså. :-)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Mycket mysig bild, men tycker det är synd att du klippt örat på katten. Samt är bilden en anning för mörk för min smak. annars väldigt fin bild :)
För mörk å för tajt beskuren tyvärr…

Bildens känns tight och trång. Den är mörk och tråkig. Du kapade tyvärr örat, och att du har tagit i motljus.
Annars en riktigt söt kattunge! Lycka till med fotandet, det är kul!
#4 Hm, jo motljuset tänkte jag faktiskt inte på, även om det bara är teven. Det var mörkt annars i rummet, sent på natten, så därav bildens mörkhet. (vilket iofs går att fixa till i ps.)
På vilket sätt är den tråkig tyker du? Försöker lära mig så mycket jag kan för att lyckas bättre nästa gång.
Nästa gång ska jag försöka få med örat när jag fotar, vet faktiskt inte varför det inte kom med. *funderar*
Vet att skärpan inte är den bästa.. Försöker lära mig min kamera.
Tog lite bilder igår när ljuset var "fint". Öppnade upp alla gardiner för att få lite mer naturligt ljus. Så andra katten, Puck, lyckades hamna på bild, när hon var mer eller mindre still. Vad tycker ni om den?
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

#5 När jag menar tråkig, så finns det inget spännande alls och färgerna är ganska tråkiga! Ang, bilden. Se så bra det blev med en liten färgklick :) Tnk också på att gå ner i kattens höjd, så att det inte blir uppifrån.
Bättre bilder! Och ja, det blev bättre när du ljusade upp bilden :)

#9 Vad roligt att du har den goda inställningen :)