Kritik på hundbilder
Har nu 4 hundbilder från februari i år som jag vill ha lite kritik på. Har fixat till dom i Photoshop CS3 med "curves" samt beskurit och lagt på ram osv. Bilderna är fotade med min Canon EOS 300D med kitobjektiv, 18-55 och brors macro.
Bild 1: Två okända hundar, en såkallad softis (minns inte riktiga namnet) och en cocker spaniel (engelsk eller amerikansk?) på en sten. Känner inte ägaren, och hundarna hoppade bara upp och satte sig, så det gällde att vara snabb. :)

jag tycker att bilderna va fina men bild #0 va lite mörk och hundarna smälte in lite i bakgrunden..tycker bild 4 va sötast!

Fina bilder men samtliga lite tråkiga färger på.
Tack för kommentarerna! :)
Första bilden, på två hundar, togs i skugga, därav det relativt mörka ljuset. När jag fotade Douglas var det mulet och tråkigt. Jag vet att man inte ska skylla på annat, men.. ^^

Fina bilder, du har lyckats bra med skärpan tycker jag :)
Gillar mest den första bilden. Kanske kunde du ljusa upp dem ytterligare en aning? :)

MEN GUUD VAD SÖT! Douglas är den nog mest finaste hunden jag har sett! :D

Genomgående mycket bra bilder.
Jag tycker valp bilderna på douglas är bra. Det är nästan så han rör sig på riktigt, mycket liv i dom.

Fina bilder allihop, bra fångat! Men dom flesta är för tajta beskärda för min smak.
man blir alldeles sprallig av de här bilderna på Doglas gillade den med de flygande öronen bäst. (bild4)
bild3 skulle jag ha beskurit mer bakom än framför fär att ge honom mer riktning och fart..