Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 340 ggr
HannaM
2008-04-05 15:52
0

Kameratips

Hoho, min kamera (en skitkamera) verkar ha övergett mig och gått och dött så nu äntligen så kanske jag ska skaffa mig en som är mer användbar. Dock har jag precis ingen koll alls på kameror så jag behöver hjälp.

Det jag fotograferar är i första hand mina illrar som aldrig sitter still. Jag är inte miljonär och dessutom nybörjare så det absolut dyraste och mest avancerade bör inte vara nödvändigt. Dock så ska det ju finnas lite möjlighet att utveckals… några tips??

Tixy
2008-04-05 16:18
0

Canons kompakta digitalkameror måste jag nog hylla, har testat 3-4 olika och blivit positivt överraskad. Sedan finns det ju lite mer avancerade, fast ändå inte riktigt systemkamera, beror ju på vad man har för ambitioner samt pengar att röra sig med. :P

HannaM
2008-04-05 16:21
0

Ok.. vad ligger dom på i pris ungefär?? Ambitionen är att få bra bilder på illrar… och det knepiga med dom är att dom itne sitter still, måste finnas möjlighet att få ögonblicksbilder. Den kamera jag haft nu tänker en kvart innan kortet tas vilket har gett mig otaliga svansar på kort…

Tixy
2008-04-05 16:30
0

Ptja, dom ligger väl på någon tusenlapp. Finns ju ett gäng på marknaden. Dom jag har sett kostar från 1500 och upp till 5000.
Annars kan man ju kolla på begagnade systemkameror, blocket.se är din vän? :)

HannaM
2008-04-05 22:51
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aaa blocket är bra! Fotograferar som sagt i första hand mina illrar som aldrig sitter still och min gamla kamera tänkte en kvart innan varje bild togs så det är något jag definitivt vill undvika.. kan slänga med en bild så kan ni få se hur jag fotat nu.

tigersvalan
2008-04-06 05:12
0

kan man tänka sig begagnat kan man få en riktigt bra kamera för några tusen. många köper fina kameror som sen blir liggande och säljer av dem efter ett tag eller helt enkelt vill uppgradera sig…

mysiga illrar :) förstår om du behöver en snabb kamera:) själv har jag många kattsvansar på bild :)