Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 852 ggr
KarolinaNowak
0

Ett Rådjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute på lång promenad tidigare idag, tillsammans med pojkvännen och hunden. Då fick vi syn på ett rådjur. All konstruktiv kritik mottages tacksamt.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Gorgeous
0

fin bild stör mig bara lite på skuggan som går genom rådjurets huvud och hals men i övrigt gillar jag den skarpt

paronskrutten
0

Jo..oh så kansk u kan bskära lit?

Helena

Cavello
0

Bilden hade varit riktigt bra utan skuggen som förstör den nästan helt.

Minka
0

Säger som #3.

KarolinaNowak
0

Jo, skuggan håller jag nog med er om. Men vid sådanna tillfällen är det svårt att tänka innan man klickar av, eftersom det är i vilt tillstånd och man är rädd att den när som helst ska springa iväg.

Varma Hälsningar

Sara87
0

Mkt bra bild för att va tagen i ett snabbt ögonblick eller va de heter. Synd bara att skuggorna föll just på rådjurets framdel..

KarolinaNowak
0

Här är en annan bild tagen samma dag. Men här stör jag mig på stråna och den rörliga bakgrunden. Men ni kanske tycker något helt annat?

http://www.flickr.com/photos/cinawa/1964664702

Varma Hälsningar

Sara87
0

#7 Jo, håller med.. Ser ut som om ett strå sticker in i rumpan på djuret.. :D

KarolinaNowak
0

Haha, ja precis Räcka ut tungan

Varma Hälsningar

Minka
0

#7 Känns lite väl överskarp, har du skärpt upp den i efterhand? Skulle annars vara riktigt fint med lite mindre skärpa.

Ladysoul
0

Jättefin bild! Den ska du vara stolt över!

KarolinaNowak
0

#10 Jag har inte skärpt den i efterhand.

Varma Hälsningar

Minka
0

#12 Kanske går det att sänka skärpan i kameran, för det kändes väldigt mycket?
Men det är väl en smaksak om hur mycket skärpa man vill ha ioförsej.

Martin
0

Självklart hade även jag velat ha lite solljus över rådjurets ansikte, men sådant är svårt att välja med djur som modeller. Svårt att be den flytta sig lite och flyttar man sig själv lite är risken stor att rådjuret sticker sin väg. I övrigt gillar jag kompositionen, bra att inte centrera djuret.

Möjligen skulle jag haft rådjuret ännu längre till vänster i bild, beroende på hur omgivningen ser ut längre till höger.

Sen är alltid frågan om man har ett bra foto när djuret tittar rakt in i kameran eller inte. Jag brukar försöka blanda fotona, ett djur som tittar rakt in i kameran ser inte "ostörd ut" i sin miljö utan vädrar och letar snarare efter eventuell fara för att sticka. Å andra sidan ger det ju mycket närvaro med de där söta ögonen och ögonkontakten.

Bra foto rent tekniskt, men som sagt - skulle velat ha haft mer ljus på rådjuret/ansiktet.

mvh Martin

[Linsenhejhej]
0

Fina bilder!

#7 Det är två rådjur där , va :)

KarolinaNowak
0

Ja, det stämmer :)

Varma Hälsningar

Horses_lover
0

verkligen fin bild:)Stör mig lite på skuggan bara.Men annars, jätte snyggaSkrattande

webbwalle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske syskon till dessa?

Siggen
0

Neej! Håller ej med dem som tycker att skuggan förstör allt, tycker den var super med skuggan också! Gör den mer naturlig, tycker jag. Superfin!

Mvh Sigrid

Eostra
0

Håller med #19, tycker skuggan gör det naturligt. :)

L8sson
0

ooh alltid när jag har kameran hemma (som jag lånar) så håller sej rådjuren sej borta, *typsikt*

Fina bilder!

Klasselover
0

Jag tycker skuggan gör bilden mer naturlig, men det hade varit bättre med liite ljusare huvud (skuggan ska däremot inte bort ;)). Gillar att färgerna smälter ihop! :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

nobsan
0

Jag tycker det är en underbar bild som ser väldigt naturlig ut och det är en mycket fin stämning över bilden. Man riktigt känner skogen och dess ljud och dofter.

Zorro-VRH
0

bara,att fota ett Råddjur är svårt,det lyckas du bra med,även om det är en skugga som störr, men som du sa,när man ska fota Råddjur gäller det knäppa snabbt,så bra gjort

tummeupp

elinnn
0

härlig bild Karolina!