Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: fotoutrustning
Läst 386 ggr
SweGizmo
0

Vad ska jag ha för typ av kamera?

Jag får lite pengar snart och hade tänkt att lägga 1000-1500 kr på en kamera. Men har ingen koll alls på vad som är bra för det priset:s Så jag tänkte att ni som är så duktiga kan hjälpa mej lite.

Jag vill helst ta bilder på mina råttor, så en kamera som är bra på när bilder är önskat. Råttor är dessutom snabba som as så dem kan väna rumpan till på mindre än 1 sek, så den måste klicka av fort (eller vad det nu heter) och ändå få bra skärpa.. förstår ni? hmm.. asså det får inte bli typ spökbild om ni fattar.

Sedan kan jag ju erkänna att jag är totalt otecknisk så kameran får inte vara för svår att förstå sej på:s

glömde säga att det ska vara en digitalkamera, en sådan man bara kan koppla in i datorn och bara lägga över bilderna, snabbt och lätt.

evigt tacksam om ni kan hjälpa mej:) skriv gärna med en länk till hemsidor som säljer sådan kamera ni tippsar om:)

tack på förhand^^

Min blogg: SweGizmo.se

Migoff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du kunde lägga lite mer på en kamera, typ 2000kr, så kommer du till väldigt bra kompaktkameror. Jag köpte min Sony Cybershot DCS-W55 för ca. 2000kr. Med 2gigs minneskort blev det ungefär 2200kr. Den är superbra på macro och att fota djur. Cyber Shottar är en nybörjarvänlig kamera och det finns även billigare modeller i serien.

Lägger upp ett par bilder så du kan se kvaliten. OBS, kvaliten försämras när jag lägger upp dem här.

Migoff
0

En till bild.

Migoff
0

Och ännu en. Vad tycker du?

SweGizmo
0

kan du pröva att ta ett kost typ 1 dm från kattens öga? vill se hur bra grafik det blir i:)

får e om jag kan lägga 2000:/ hm. får kanske spara 1 månad till iså fall.

SweGizmo
0

*Putt*

The-Photo
0

Finns många kameror. Titta runt på fotobutiker tex. Scandinavianphoto . Sök på kompaktkameror så kommer det nog upp en del.