Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 469 ggr
Ellenfyrkant
0

Tips på kamera

Så var det dags att köpa en ny kamera.
Då den gamla försvunnit *suck*. Vill främst kunna ta fina bilder med bra skärpa och fokus på djur.
Inte bara porträtt. Vill inte heller behöva köpa massa extra objektiv, blixt el. dyl. Den ska heller inte svara alltför komplicerad, så man måste sitta åå plugga in intruktionsboken i dagar xD (lite överdrivet)

Prisklass önskar jag ingen speciell.
Men prisvärd skja den vara! Och tipsa mig bara om kameror du själv har god erfarenhet av (;

Tack på förhand // Ellen

Mvh Ellenfyrkant

Klasselover
0

Nikon D40 är en bra nybörjarkamera, den säljs med kitobjektiv 18-55 mm som räcker tills man vill börja fotografera mer seriöst. Är nöjd med min, men ska snart byta upp mig då jag satsar på fotograferingen.. Kostar runt 5000:- ny..

Hehe, min är till salu, inte mkt använd, försäkring + kitobjektiv ingår, intresserad? ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Ellenfyrkant
0

Okej, ja det är väl en ganska vanlig och bra 0kamera har man hört ?Många som har den tror jag.

Vad har du tänkt att ta för din kamera, är det en D40?

Mvh Ellenfyrkant

Klasselover
0

#2 - Ja, det är en D40.. Hade tänk mig runt 3000kr med kitobjektiv (det ingår minneskort, batteri, försäkring 3 år)..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

#2 - Ja, det är en D40.. Hade tänk mig runt 3000kr med kitobjektiv (det ingår minneskort, batteri, försäkring 3 år)..

Ellenfyrkant
0

Någon annat som har nått att komma med  (: ?

Mvh Ellenfyrkant

Nathalie-wikman
0

Japp. Canon EOS 400D, jätte bra kamera som är i samma prisklass som nikon D40 och samma enkla intruktioner men med högre megapixler =)

Ellenfyrkant
0

#6 okej, tack fölr tipset ^^,

Mvh Ellenfyrkant