Hjälp med en bild..
Hej, jag ska förstora en bild på min hund och andvända den som en tavla.. Problemet är bara att det är lite saker som stör i bilden. Och jag har inte photoshop o kan ingenting om redigering av bilder. Vill någon hjälpa mig med att ta bort det mörka trädet bakom min hund och kanske tona ut skuggorna.. O just ja, kopplet förstör hela bilden.
Vore jätte tacksam om jag fick hjälp.. // Camilla
*putt*

Denna var en lite större utmaning dock. ^^
Att ta bort trädet helt tror jag inte skulle blivit bra, det skulle antagligen ha synts väldigt väl, så istället ljusade jag upp det lite så att det inte "smetas in" i hunden som det gjorde förut.
Tog bort kopplet, men lät "handtaget" ligga kvar eftersom det troligen skulle synts även där om jag tog bort det. Jag försökte dock att göra det lite med diskret så jag gjorde det mörkade och inte så skarpt.
Skuggorna lät jag var kvar som de var, för jag tyckte inte det var något fel med att de var så mörka..? :)
Sedan fixade jag lite med färger och kontraster. ^^
Tack, det blev jätte fint.. :D

Det var så lite så :)
Tycker du? Vad kul ^^,
Inget särskilt du vill att jag ska ändra på?

jättefint redigerat!
Jättefint redigerat tycker jag också :) Får jag bara fråga en grej om bilden i skogen, är det kopplets skugga som syns på marken? Tänkte det kanske ser lustigt ut om kopplet är borta men skuggan ändå är kvar?

ja just ja. såg det nu också. det är det nog.

# 8,9
Ja, är det det? Jag hade svårt att bestämma mig, för det ser ju ut som ett koppel men jag tycker inte att skuggan "stämmer", om ni förstår mig. ;) Men det kanske är det ändå?
Då är det, som ni säger, nog bäst att ta bort det. Ska göra det när jag har tid. Kan inte lova när det blir dock, har mycket i skolan nu. :P
Tack förresten. ^^,
I ena bilder har du väl fyllt på ögat (bild 2)??

#11 Hur menar du men fyllt på? Jag har gjort det lite ljusare så att det ska framhövas med och förstärkt färgen. :)

Bilderna blir verkligen jätte fina. Gillar #3 bilden och #14 bilden. Dom blev jätte bra..

Alla har gjort fina redigeringar :)
En grej bara med #13 Jag tyckte det blev lite irriterande när björken och hundens vita "stimbläs" (som man säger till hästar) går ihop..
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

fina redigeringar men jag håller med #16

Jag ska försöka hinna med att redigera bilden när jag har tid ngn gång i veckan, så vem vet om det dyker upp en extra ? :) jag är dock inte helt säker eftersom skolan ockå tar en stor del av min tid :$

vad tycker du ? :)
#20 den blev jätte fin. :D tror att de e den jag ska ¨förstora :D
#21 På den bilder ser man hela trädstammen som e brevid Ninja till vänster. Tycker den blev jätte fin annars. Hur går det om man ändrar färgen lite på trädet.?? Ljusare,,??
Kram

hm , nu förstår jag inte hundra på vad du menar med trädstammen (jag är lite trög) , kan du inte möjligvis gå in på paint och rita en rund ring runt det som ska bort och ladda upp här? det blir enklas för mig .
PS. Vad kul att du gillade den första bilden!
kramar /nathalie

tack! Nu förstår jag ! jag gör det eftre skolan eller imorgon , bra visat =)

#27 Det är ju färgstreck där kopplet är? Ska inte det bort? Bara en fundering, menar inget negativt. ;)

#18 Jättemycket bättre! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Tack så jättte mkt jezziefelt, det vblev så när jag gjorde bilden ljusare, ska göra om det nu , tack så jätte mkt .)

Äntligen, är den klar , Camilla! :)
Jag vill tacka JeZZifelt för att hon hjälpte mig att förbättra bilden genom att hon upptäckte ett fult sträck på bilden, som jag sedan tog bort :)
Tack så mycket..

ännu något jag ska ändra? Du verkade inte nöjd .. :S
Hmm, Det ser ut som att du förstorat en del på bilden, det gör att den ser överdrivet fixad ut.. Men annars är den toppen, gillar bilden jätte mycket..