Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 309 ggr
Saiop
0

Hundbilder - Kritik

Hej! var på en hästtävling i torsdags och fotade massa hästar och dessutom min kompis hund Didi, som är en Welsh corgi cardigan. Här kommer två bilder på henne

Tar Gärna emot Kritik!

Saiop
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Saiop
0

Bild 2

BrightGloria
0

Den första bilden var jättefin!
Pälsen glänser och ja, superfin!

Den andra bilden var inte lika bra, tyvärr. Hunden blev lite suddig och det var ju den man ville se. :)

Kram

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Saiop
0

Tack :) Angående den andra bilden så va det licksom meningen att hunden skulle vara lite suddig, typ så att man fokuserade på det hon tittade på, men kanske inte blev så bra ändå…

Kommer nog fler bilder på didi imorgon då jag har rätt dator :)

BrightGloria
0

Jaha, det var så du tänkte.
Det är så himla svårt och roligt med fotgrafering. Jag bara klickar lite överallt och ser vad som blir bra. :)
Men man måste tänka på bakgrund, päls, öron, ögon, rätt blixt, avstånd, insomning m.m m.m
Det är nästan lite spännande. Någon som håller med?
Fast kort på sig själv blir ju så klart aldrig bra.

Men ang. det sista kortet så är det fint. Tanken var bra. Men något blev konstigt. Vet inte riktigt vad. Men lycka till och jag ser gärna på mer bilder. Tycker det är roligt att se på andras bilder. :)

//BrightGloria
- Hemsida

Saiop
0

Tack så mycket, ja fotografring är roligt, speciellt på djur då allt kan hända och man kan spåna många nya idéer..

Bild 3

BrightGloria
0

Tänk vad mycket det ger när hundens päls glänser!
Den ser jätte vacker ut. Sen kan man ju tyvärr inte göra något åt alla människor som gärna vill stå i vägen när man ska ta kort.

Säg till din kompis att hon har en jätte snygg hund.
Mina hundar är lite mer åt det smutsiga hållet. Jag bryr mig inte om dom badar, rullar sig i allt geggigt och stinker lång väg. Dom måste ju få vara lite hund.
Det är klart att jag duschar dom när dom luktar illa och är smutsiga från topp till tass. :) Annars brukar jag inte bry mig om hur dom ser ut. Stackars mamma….XD
Många gånger tror jag att hon önskade att hon inte fått en sån hundgalen dotter med illaluktande små bebisar till hundar!
Lycka till!

//BrightGloria
- Hemsida

Saiop
0

haha xD ja hon är fin didi, men alla gånger jag sätt henne så är hon alltid ren och blank i pälsen :)