Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 358 ggr
Cahira
0

Hundfoton, kritik önskas!

Olysios
0

Tyvärr .. men jag tycker du ska vänta tills du sitter vid rätt data.. första bilden intalade mig ingenting.. ingen kontakt med hunden och löpskydd är inte att rekomendera om en bild ska bli bra :/ sorry så det blev att jag inte fortsatte att kolla tyvärr

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Cahira
0

Okej. Tack för din kommentar i alla fall :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

skogsdimmans
0

Jag fastnade för nr 8, den var jätte fin =)

fettmedkevlar
0

Tyvärr fastnade jag inte för någon, tycker det var alldeles för röriga bakrunder och som #1 skrev, löpskydd är ingen hit att ha med på bild.

Prova fotografera lite bilder utomhus då hunden är i rörelse.
Lycka till!

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Stormviskaren
0

2an tyckte jag var jätte fin :)

3an var mysig

6an  var också fin fast hunden smälter in i bakgrunden lite :P

8an var häftig.

[Mharya]
0

Bild 1: Jag tycker att du ska fota hunden framifrån och dessutom i naturen utan löpskydd! ;o)) Då kommer det bli en mycket bättre bild! ;D

Bild 2: Mycket bättre än den första, men jag tycker att du kunde göra så att man såg ögonen lite bättre! ;o))

Bild 3: Mycket bra, men försök att få bättre ögon kontakt emd hunden och försök att skippa koppel! :o))

Bild 4: Inte lika bra som 2:an och 3:an, försök som sagt att fota ute! Och få ögonkontakt med hunden, och försök att få den lite mer uppåt, gladare och så! :o))

Bild 5: Det blev lite oskärpa i bilden, annars var den lite cool! ;D

Bild 6: Jätte bra! :D Du har där fått fram den perfekta bilden!

Bild 7: Den var fin, men hunden såg för liten ut på bilden, zooma in lite mer på den och försök att skippa det som var framför, något grått cement grejs.

Bild 8: Jga tycket att den var väldigt fin, det enda var att det satt någon bakom hunden så det syns i spegeln. Annars var dne riktigt bra! :D

Bild 9: Solen lyser för mycket på hunden, ingen kontakt finns heller, men ett förslag är att ställa in skärpan på himlen och sedan dra kameran till hunden, då brukar det bli bra! :D

Bild 10: Hmm.. jag vet inte riktigt, kanske lite för mycket närbild hela huvudet var liksom inte med.

Bild 11: Jätte cool bild, men… bakgrunden skulle ha lite mindre oskärpa och du skulle zoomat in mer på hundarna!

Bild 12: Som sagt (skrivet) förr, så fota utomhus och få bättre kntakt med hunden!

Bild 13: Fota ute, och försök att få med hunden mer!

Bild 14: Fota ute, och få kontakt med hundarna!

Jag är ingen expert precis, men jag hoppas att jag hjälp dig med något! ;D /Maria

empan-hampus
0

Jag tyckte om 8 an =) Om du bara hade tagit bort allt annat som var i spegeln.. (förutom hunden såklart) ;) Dom andra bilderna säger mig inte så mycket..