Macro - Det bästa!
Macro har verkligen fallit mig i smaken och en dag så ska jag införskaffa mig ett äkta macro objektiv men än så länge så fungerar det med omvänt ^^ Vad tycks om denna söta insekt som satt så fint och modella upp sig ;)
Mvh Tess
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
här är en till macro bild som jag tog under samma dag.. vad tycks om färgerna och skräpan, något med beskärningen jag skulle kunna ändra .. kritisera gott och ont :)
www.tmfoto.se

Första bilden gillar jag verkligen :D Bra skärpa och fin bakgrund.
Andra bilden är bra men faller inte mig i smaken på samma sätt. Skärpan är fin men jag tycker det är liiite mörkt vid insektens öga. Beskärningen gillar jag :)
Bra jobbat!!
Båda var fiina =D
Hur lyckas du? När jag hade omvänt blev bilderna jättesuddiga. Flög dom inte iväg när du gick så nära? Jättefint :)
#2 tack så mycket för dina kommentarer om bilderna :) ja vet att den vart lite mörk.. :(
#3 Tack :)
#4 Det gäller att vara stadig på handen och liksom pricka exakt rätt men ibland går det och ibland inte.. många flyger och några stannar.
mvh Therese
www.tmfoto.se
#6 Har du omvändningsring?
#7 nej det har jag inte .. funderat på att köpa men inte gjort det än så länge, fungerar bra såhär
www.tmfoto.se
#8 okej, vilket obkektiv ska du köpa`?

Snygga bilder! Använder du någon blixt eller nått när du fotar?
#9 nej inte just vid detta tillfälle .. kan använda som upplättning ibland men nu var ljuset tillräckligt bra :)
#8 Jag vet inte funderar fortfarande :)
www.tmfoto.se
Jag tyckte båda var fina :)

kan man vända på objektivet utan mellanring?

Vaa, kan man vända på objektivet? :O Funkar det på alla 'vanliga' systemkameror också? Behöver man något speciellt för att vända på det?

Mm vill åxå veta det :) kan man?
ja det kan man utan mellanring men lite svårare då man måste hålla i .. svårare att hålla still.. :) Men det funkar
www.tmfoto.se

#16 Okej, så det är bara att skaffa ring då. :P

snygga ;)