Kritik - Hundar

Amatörkritik: Behövs lite mer luft på de flesta bilder, och du måste vara mer noga med att få med hela hunden :) Lycka till i framtiden, och jättesöta hundar :)
Helena
Nu har jag försökt att komentera alla dessa bilder. Både med positiv och negativ kritik :)
Bild0: Jag gillar färgerna och det är bra skärpa. Men skulle vilja att du satte dig lite mer på hundens nivå. Jag tycker det var en ganska intressant bild. :)
Bild1: Här behövs mer luft runt hela hunden, och jag skulle även vilja se mer utav hunden, (tassar m.m.) För övrigt så är det bra att du har satt dig på hundens nivå, och det är bra skärpa.
Bild2: Fin bild harmonisk bild. Har ingen kritik på denna.
Bild3: Älskar färgerna på denna bild! *+ att det är en jätte snygg hund* Det är bra skärpa, men tyvärr så störs helheten för mig lite utav den något röriga bakgrunden. (huset m.m.) Förutom det, så är det en toppen bild!
Bild4: Jätte charmig bild, med liv i. Det är ingen rörig/störande bakgrund, och jätte fint ljus. Bra skärpa. Ser inget negativt.
Bild5: Snygg bild, och supersöt hund! Bra skräpa, och det är verkligen jätte bra att du har satt dig på hundens nivå. Skulle önska mer luft, sedan så störs helheten en aning utav stolsbenen bakom hunden.
Bild6: Fin skräpa. Något rörig bakgrund.
Mvh Emelie 
#0 Jag tycker bilden är jättesöt, fina färger, och gulligt med blommorna i bakrunden. Men jag tycker du skulle ha fotat lite mer i hundens nivå, och så är det lite synd att ena benet är kapat. Annars jättefin!
#1 Skulle vilja ha mer luft över och under, så att man ser hela tassarna. Möjligtvis lite renare bakrund också. Annars jättesöt och fin bild :)
#2 Den här bilden skulle jag nog antingen vilja se i liggande format, mer beskuren, så att endast ansiktet och hundens huvud var med, eller med mer luft runtomkring. Annars gillar jag bilden.
#3 Jättesöt! Möjligtvis att jag skule vilja ha lite fart i bilden, ser nästan lite "placerat" ut, men annars gillar jag den.
#4 tycker bilden är jättefin, bra bakrund och hunden ser pigg och nyfiken ut. Kanske skulle testa i stående format?
#5 Måste bara säga, sån otroligt söt hund xD Skulle vilja ha mer luft över, känns på gränsen till kapad. Annars är bilden jättefin, bakrunden är kanske inte den finaste, men det är inte alltid så lätt att få perfekt bakrund.
För att få den att inte se lika centrerad ut hade det nog blivit fint med lite mindre luft åt höger, och lite mer åt vänster (det håll hunden tittar åt) men det är jättefint som det är också, tycker jag :)
#6 Så söt xD Synd att bakrunden är lite rörig, annars mycket fin :)

På vissa av bilderna fanns männsikor med, och det förstörde lite grann .

tackar allihopa för all kritik ;D
#12 Ser precis ut som en hund jag brukar gå ut med, Stina. GD, 4 månader :)

Helena