Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 226 ggr
FerretCrow
0

kritik tack =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej hej.

jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om mina bilder=)

vill så gärna lära mig fota bättre.

FerretCrow
0

Min katt smulan

FerretCrow
0

Hästen Busjänta (inte min men jag är fotografen)

FerretCrow
0

Min iller Miilo

FerretCrow
0

Hästen kalle (inte heller min men jag är fotograf)

Att linan inte blev så snyggt vet jag ju men det svar ett kort i farten då denna häst aldrig är direkt stilla=) men vad tycker ni annars om kortet?

Musiken
0

Rent generellt sa tror jag att du jobbat sa bra du kan med de forhallande och den kameran du anvant, men jag ska anda forsoka ge lite tips att tanka pa :)

Hunden ar valdigt overexponerad. De svarta partierna i palsen ar gra och snon ar valdigt utfratt. Ngt att tanka pa tills nasta gang ar att dra ner pa EV-vardet (da jag antar att du anvander en kompaktkamera). Det bor vara en liten knapp som det star +/- pa. Satter du den till - sa blir bilden morkare. Annars sa var bilden valdigt fin och valkomponerad, nastan i ogonhojd med hunden, vilket ar den optimala hojden.

Katten ar fint fangad och nastan helt skarp (vet inte om det ar komprimeringen eller om bilden ar oskarp vid ogonen, sa tanker inte ge mig in pa det). Bakgrunden ar ngt trakig och en enfargad hade varit att foredra for en som bryter av fran ljus till mork  vid halsen, vilket stor lite. Och hade du fatt katten att titta in i kameran hade det ju varit full pott!

Hasten ar, precis som hunden, overexponerad. Det svart ar gratt och himmelen och stallet ar helt utfratt. Vinkeln hade ocksa kunnat vara annorlunda, kanske lite fran sidan sa att vi kan se atminstonde ett oga skarpt? I ovrigt ett fint foto, speciellt med solen som leker i manen.

Miilo ser ut att njuta riktigt mycket! Genom att flytta kameran lite till hoger sa hade du sluppit kanten pa bajsladan som sticker upp lite otursamt mot hennes nos. Ett annat tips vore att skippa skynket som hanger over och stor lite i overkant.

Den sista hasten ar battre exponerad an den tidigare, dock fortfarande lite val utfratt himmel. Battre portratt ocksa iom att vi far ogonkontakt med hasten.

CamillaS
0

Kunde inte säga det bättre än #5 håller med i alla kommentarer. Fina bilder i övrigt. Miilo var ju en riktig sötnos. :)

FerretCrow
0

tack för denna underbaar kritik=) blev stolt att det blev lite positivt iaf=)

kan berätta att bilderna är tagen med en enkel digital kamera som har namnet advent. en riktig billighets variant=P