Tema: Rörelse
Tycker att det vore bra med en tema tråd med rörelsebilder där man kan få och ge tips om hur man får bra rörelsebilder, och även ge kritik på andras bilder.
Tycker att det är så kul att se bilder på djur i rörelse, så ladda upp era bilder nu! xD
Kom ihåg att kommentera en bild innan du laddar upp en egen!

Härlig vinterbild! Men jag stör mig väldigt mkt på haldbandet Och benet bakom hunden. Det drar till sig en hel del uppmärksamhet. Men fint att hunden är centrerad samt att du verkligen fångat hundend blick!
Måste bara fråga… Vad andvänder du för kamera:) ??
Mvh Ellenfyrkant

7# du skulle komentera bilden ovanför dej
#6 den är kapad på höger och tagen med blixt som ger bilden väldigt ljus förgrund och mörkare bakgrund vilket jag inte tycker speciellt mycket om.. rörelseskärpan är jättefin men önskar en renare bakgrund
#7 Kan inte direkt kalla det rörelse ..
**Min bild
**Tova en 8 månader border collie valp hoppar sitt första hinder på en höjd av ca 40 cm..
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Oj, ledsen glömde att temat var rörelse! Men kritik tar jag gärna emot ändå!
Mvh Ellenfyrkant

Hunden har ett busigt, härligt uttryck. Ser så fartfyllt ut när öronen fladdrar! Tyvärr är den obeskuren vilket gör att hunden hamnar långt ner i bilden och bakgrunden blir väldigt störande! Beskär och prova igen! =)
Jag postar en bild som jag använt tidigare. Min Sasha när hon som valp busar med ett äpple
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

det syns ingen rörelse, mer som ett porträtt men annars var den för kornig och den utfrätta tassen var inte så din annars tyckte jag katten hade ett busigt uttryck, även synd att örat var avkapat, visa mer av katten :)
Bild från hundutställningen i somras :D
www.tmfoto.se

jättejätte fin! Bra skärpa och busig hund, snyggt!
Leo hoppar 80 cm :D
Ps. Skärpan försvinner mkt här på iFokus tkr jag.

#26: Jättefin bild… Men tänk på vad tråden heter ;)

#26- Du skulle kommentera min!!
#28 jag gör det ist.. Jag tycker den var lite beskärd åt fel håll, all luft borde varit åt andra hållet så man ser vart hunden kommer landa och då bli man mer intresserad av bilden, kändes även som kontrasterna var lite höga men annars hoppar hon fint :)
Nu få ni titta på denna grymt söta norfolksterriern jag fotade i somras på hundutställningen! Gymt sött uttrcyk :D
www.tmfoto.se

helt underbart att lyckas få med nåt sånt på bild! färgerna är härliga och jag tycker inte att det är nåt som stör i bilden utan allt runtom förstärker känslan i bilden. synd att skärpan är som den är men tycker inte att det gör så mycket.
hade verkligen beslutsångest med bilderna.. men fick bli en bild på min styvsyster vita schäfervalp Elin!(herdehund för dem som föredrar det) skulle nog beskärt bilden lite innan jag la upp de.. men orkar inte nu.

Fin bild med bra skärpa och härliga färger. Jag gillar hundens uttryck och blick. Den ser nästan lite galen ut! Jag skulle dock önska lite mer luft framför hunden (till vänster i bild)
Jag skickar in en bild på min härliga vovve igen!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

*fniss* jag vet men hade typ bara den ^^ *fniss*
//Elin
#5 Vad är det för djur? Söt..

Harlig bild aven om katten ser lite okoncentrerad ut :P Ngt oskarp ocksa.
Mormors hund och grannens hund halsar pa varandra :P Ingen fran rorelseoskarpa, men lyckades frysa rorelsen ratt ok iaf
// Amanda