Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 387 ggr
CamillaS
0

Batteriet på Nikon D60

Jag undrar finns det minne på batteriet i D60? alltså kan man ladda det fast det inte är urladdat utan att det förstörs och tvärt om, att kan man ta ur det ur batteri laddaren fast det inte är färdigladdat?
Har hört att det är så att detta batteri inte har minnes kapacitet, så att man kan göra så, men vill höra från er vad ni tror/vet?

CamillaS
0

Vet verkligen ingen hur det är?

Skulle gärna vilja ha svar på frågan.

Marija
0

Jag har en Nikon D50. Jag brukar ladda batteriet även om det inte är urladdat, brukar inte ta ut det innan det är färdigladdat (men det har väl säkert hänt någon gång), mitt batteri har aldrig (vad jag märkt) tagit skada av det. Har haft kameran i över ett år.

Detta är ju inte direkt svar på din fråga, men hoppas att det hjälper dej lite i alla fall. Annars kan du ju fråga inne på Foto.ifokus. :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

CamillaS
0

Tack för att du svarade iaf. :)

Började att skriva denna tråd på foto.ifokus, men där svarar inte en ända. :/ så försökte här med. :)

Martin
0

#3 Det skrivs rätt mycket på Foto.IFokus och har skrivits rätt mycket de senaste dagarna, kan ha varit att tråden "halkat ner" och inte syns på förstasidan.

Jag har faktiskt inte sett den där - men jag kan tyvärr inte bidra med något svar angående batteriet heller.

mvh Martin

CamillaS
0

#4 visst har den halkat ner och jag har puttat upp den, men får inga svar iaf. Men tänkte att det kanske finns nån som vet här inne. om det inte finns på foto.