Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 304 ggr
Ellsa
0

Hundkritik

Hej!
Längesen jag var här på Djurfoto iFokus!

Fotade Borre en snabbis ikväll, och har två bilder jag gärna vill ha konstruktiv kritik på. Tack! :)

MVH Elsa - www.elsahofverberg.info.se

Ellsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Ellsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2

Varsågoda att kommentera!

Abico
0

Väldigt söta bilder på en gullig hund ^^
Båda bilderna är ju lite överexponerade här och var men det blir ju lätt så med vita djur i solljus.
Den andre bilden tycker jag är rätt tråkigt beskuren.
Jag skulle kapat bort lite gräs till vänster så att hunden inte blev så centrerad. Och sedan är skuggan lite störig också.

Hanna 

Horsegirl
0

Personligen gillar jag bilderna särskilt den första.

#1 Jag gillar att hunden gör något annorlunda men jag hade gärna sett lite mer av ögonen (men det är ju inte så mycket man kan göra åt :D) Sen blev bilden även lite blå i högerkanten, kanske nåt man kan fixa i photoshop?

#2 På denna bilden skulle jag hellre rätat upp bilden något och beskurit den i högerkanten så att man får bort skuggan.

Sen så tycker jag inte att det stör att bilderna har vita utfrätta ställen.

FeliciaS
0

Bild 1 - Söt bild, men den är tagen ovanifrån och fokus ligger på nosen. Något överexponerad, men som Hanna nämde är det lätt hänt.

Bild 2 - Knepig beskärning - antingen hade jag velat ha med hela hunden eller bara huvudet (helst det sistnämda då fokus endast ligger på huvudet). Synd att det har kommit en skugga på en liten del av hundens huvud och högra öga.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ellsa
0

Tack!:)