Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 450 ggr
FeliciaS
0

Kritik på Shäfertik

Hej :)
Skulle vilja ha konstruktiv kritik på följande två bilder av en Schäfertik.

/Felicia ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Min favoritbild :)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Bild 2

Ett porträtt på bryggan ;) Själv tycker jag ljuset är för starkt, så att hon kisar lite väl mycket.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Jag har beskurit samtliga bilder, ökat mättnaden och kontrasten samt ökat skärpan lite.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Någon?

Mvh Felicia

laFleur
0

#1 Härligt ögonblick du fångat! Bra skärpa och bra färger, synd på skuggan som täcker högra delen av hunden…

#2 Underbart porträtt! Bra skärpa och fantastisk bakgrund. Men även här är det synd på skuggan som täcker vänstra delen av ansiktet…

Musiken
0

Bild 1 - helt ok actionbild, dock knepigt beskuren och taget i ett lite fel ogonblick. Nu ser hon nastan uppstoppad ut med sina stela ben ;P Det ar ju svart att fota i sa starkt solljus ocksa, men du lyckades fa en bra vinkel dar sa att skuggorna inte forstor. Lite trista farger dock, graset ser nastan beiget ut.

Bild 2 - mycket fina och klara farger, in skarpa och bra uttryck pa hunden. Lite langsmalt beskuret bara for att passa min smak.

FeliciaS
0

Okej, tack :)

#6 Hur menar du knepigt beskuren? Och trista färger? Mättnaden är ganska hög och på min dator är gräset väldigt grönt, förutom lite i vänstra kanten upptill där det var väldigt torrt.

Mvh Felicia

Musiken
0

Hon ser lite intrang ut liksom. Hade hellre sett bilden i landskapsformat, sa att det var mer luft darat hon sprang, och mindre over/under. ang fargerna sa kan det ju variera beroende pa vilken dator man sitter vid :) Pa min dator ar den iaf mycket blekare an vad den andra bilden ar.

FeliciaS
0

Okej, är det här bättre?

Mvh Felicia

Musiken
0

Mycket battre :)