Kritik på Shäfertik
Hej :)
Skulle vilja ha konstruktiv kritik på följande två bilder av en Schäfertik.
/Felicia ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Bild 2
Ett porträtt på bryggan ;) Själv tycker jag ljuset är för starkt, så att hon kisar lite väl mycket.
Mvh Felicia
Jag har beskurit samtliga bilder, ökat mättnaden och kontrasten samt ökat skärpan lite.
Mvh Felicia
Någon?
Mvh Felicia

#1 Härligt ögonblick du fångat! Bra skärpa och bra färger, synd på skuggan som täcker högra delen av hunden…
#2 Underbart porträtt! Bra skärpa och fantastisk bakgrund. Men även här är det synd på skuggan som täcker vänstra delen av ansiktet…

Bild 1 - helt ok actionbild, dock knepigt beskuren och taget i ett lite fel ogonblick. Nu ser hon nastan uppstoppad ut med sina stela ben ;P Det ar ju svart att fota i sa starkt solljus ocksa, men du lyckades fa en bra vinkel dar sa att skuggorna inte forstor. Lite trista farger dock, graset ser nastan beiget ut.
Bild 2 - mycket fina och klara farger, in skarpa och bra uttryck pa hunden. Lite langsmalt beskuret bara for att passa min smak.
// Amanda
Okej, tack :)
#6 Hur menar du knepigt beskuren? Och trista färger? Mättnaden är ganska hög och på min dator är gräset väldigt grönt, förutom lite i vänstra kanten upptill där det var väldigt torrt.
Mvh Felicia

Hon ser lite intrang ut liksom. Hade hellre sett bilden i landskapsformat, sa att det var mer luft darat hon sprang, och mindre over/under. ang fargerna sa kan det ju variera beroende pa vilken dator man sitter vid :) Pa min dator ar den iaf mycket blekare an vad den andra bilden ar.
// Amanda

Mycket battre :)
// Amanda