Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 445 ggr
empan-hampus
0

Vill ha lite kritik :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha lite kritik på mina bilder jag tog idag ^^ På massa insekter :) Tack tack. Säger till när ni kan börja kommentera :D

empan-hampus
0

Humla :)

empan-hampus
0

Humla igen :)

empan-hampus
0

Fjäril :)

empan-hampus
0

Okej nu kan ni börja kommentera :)

empan-hampus
0

Ingen??? x'(

empan-hampus
0

Absoluut ingeeen som har något att säga?? :( Okej då vet jag att mina bilder är så fula så att ingen vill kommentera eller vad?? :'(

Abico
0

Första bilden tycker jag är bäst av dom du visat här, härliga färger, trevlig vinkel och hyfsad skärpa.
Andra bilden är rätt trist i mina ögon, bleka färger och för centrerad humla. Prova att lägga den mer åt högre eller vänster istället för i mitten.
Tredje bilden, tyvärr dålig skärpa på humlan. Annars kunde det nog blivit en trevlig bild.
Fjärde bilden är också rätt så trist. Färgerna är bleka och det är ganska dålig skärpa. Prova att dra lite i kontrasterna i photoshop så kanske det blir bättre.

Hanna 

empan-hampus
0

#7 Okej tack så mycket :)

Horsegirl
0

#0 Jag tycker också att den första bilden blev bäst, du har fått en hyfsad skärpa och vinkel som Abico säger.
Dock så är själva bilden lite mörk enligt mig och du har fått en röd ton över bilden, men ett bra försök tycker jag.

Det är bara fortsätta att öva :D

(tog mig friheten att försöka ljusa upp den lite och ta bort det röda)

empan-hampus
0

#9 Tack så mycket :) Men jag tycker att det mörka i första bilden gör att det blir mysigt att titta på den :) Man blir varm.. x) Eller vad man ska säga :P

Horsegirl
0

#10 Jo det är ju en smaksak :)

Alwyn
0

#9 jag är verkligen ammatör…men jag gillar originalversionen mycket bättre  :oP

Cuyi
0

På fjärilen så syns inte ena känselsprötet ordentligt. Skulle blivit bättre med det (petig är jag elr? :P) men du tar fina bilder ^^