Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 490 ggr
Oriel
0

Polisanmälning?

Jag undrar om någon av er vet hur man polisanmäler stulna bilder/saker man gjort i photoshop?

Är det någon som vet hur man gör?

-' Rebecca Johansson

Klasselover
0

Ringer/skriver mejl till närmsta poliskontor?

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Oriel
0

Ok men vad händer sedan?
Tar Polisen upp sådana ärenden?

-' Rebecca Johansson

[IsabelleA]
0

#2 Det är inte alltid de har tid med det. Polisen brukar ta "allvarligare" saker först.

Vad är det du fått stulet? Vilken hemsida?

Martin
0

De är skyldiga att ta emot en anmälan - men sedan får man se om det finns möjlighet att utreda vem som stulit vad osv.

Tyvärr inget som är högprioriterat.

mvh Martin

Oriel
0

#3 Det är från stallet.se

Jag har hört talas om en som hade fått något somhon gjort i photoshop stulet och hon fick 3000kr…

-' Rebecca Johansson

Oriel
0

#4 Men om man "tjatar" på polisen så kanske det går x'D

-' Rebecca Johansson

Niini
0

#6 tjat lär inte leda till något… Och iaf i Finland lär polisen skita i en sån sak som att nån unge stulit en bild, tyvärr.

Teja-Bea
0

Enligt Bildleverantörernas Förening kan du bara ta reda på personuppgifterna och skicka ett faktura. Beställ deras prislista och fakturera utifrån deras rekommendationer.

http://www.blf.se/

Jag har först skickat en varning till personen i fråga. sedan skickat faktura.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

werner
0

Har du gjort klart att dom är copyrightade?

Oriel
0

#9 All grafik som finns har copyright, det behöver inte ens stå.

-' Rebecca Johansson

werner
0

#10 en del personer tar inte sånt för givet vet du, studerat copyright lagarna eftersom jag gått media med inriktning photoshop/data och foto.. ibland kan en tvist sluta med att du får fel eftersom du inte markerat dina bilder för C för att ingen vill ta tag i ärendet ordentligt. Men det du skrivet är sant dom är Cade 70 år efter din död om du själv inte erkänt dom fria, den lagen kan dock missförstås för den gäller inte överallt.

Oriel
0

# 11 Okej, för på presentationen står det tydligt att vi inte vill att personer stjäl vår s.k grafik. Sen står det på bilder "By Look", dock ingen Copyright tecken :/

-' Rebecca Johansson

werner
0

#12 då har ni ju sagt ifrån men samtidigt kan det bli svårt att polisanmäla eftersom du måste bevisa att det är din kod (som blir bilden grafiskt) det kan bli oerhört svårt.