Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 245 ggr
amela87
0

Kaniner - kritik önskas

Här kommer lite kanin bilder,eftersom fotografering är rätt nytt för mej så skulle ja vilja veta va ni där ute,som kan lite mer tycker.  ^^' 

Tack!

amela87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1.

komentera inte förrän jag är klar!

amela87
0

2.

amela87
0

3.

amela87
0

4.

Nu kan ni komentera ^^

FeliciaS
0

Bild 1 - Fin bild som enligt mig är för tajt beskuren. Det vita i högra kanten ger för stor kontrast till det bruna och stör, likaså fönstret till vänster (ett tips när man fotograferar är att inte placera djuret vid fönstret).

Bild 2 - Tycker att kaninens ruffsiga utseende är väldigt gulligt, men jag hade velat se att h*n var mer uppmärksam på dig. Alldeles för tajt beskuren, mer luft ovan och under kaninen så att hela huvudet och tassarna syns + lite till.

Bild 3 - Söt bild med en bakgrund som känns något överexponerad till skillnad mot kaninen (att kaninen är i skugga och bakgrunden är starkt solljus).

Bild 4 - Ett vanligt fel som många gör är att ta foton ovanifrån, vilket du också har gjort. Gå ner till kaninens nivå och fotografera. Jag hade önskat lite mer skärpa på kaninen. Det hade också varit en fördel med större bländaröppning så att bakgrunden blir mer oskarp då gallret stör lite.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus