Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 440 ggr
Martin
0

Ormvråk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ormvråk som värmer sig i morgonsolen. Tyvärr lite utfrätt på sidan, men det är klurigt med morgonljuset tycker jag.

Canon Powershot S3IS och maximalt tele, så tyvärr lite brusig.

mvh Martin

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en lite kul bild, på samma vråk. Till vänster om balen (syns inte så bra i bild, men jag har ringat in den) ligger en kanin och trycker sig platt mot marken. Den klarade sig idag, en stund senare steg vråken till skyn och i samma stund försvann kanin som ett skott in i skogen.

mvh Martin

Bleenda
0

Fin bild på vråken. Hemma sitter dom också på de stora balarna. Får nog bättre koll därifrån.

kristinah
0

Fina bilder. Går du enkomst ut för att fotografera eller är det slumpen? Jag är lite slö med planerade fototillfällen.

Martin
0

Eftersom att jag bor i centrala Malmö är jag beroende av bil (som jag inte har) för att komma ut en bit utanför, så det blir oftast planerat.

Men ibland kan det bli spontant i någon närbelägen park eller så, men vad gäller rovfåglarna är det iprincip alltid planerat.

Håller lite koll på t.ex. Dagens Fågel vad som synts i området om det skulle vara något speciellt som uppehåller sig på samma ställe flera dagar i rad, samt nu i flyttider så är sträckräkningen i Falsterbo rätt viktigt för att se när det börjar hopa sig för olika arter. Sen får man ju vara med lite på noterna också, nu hade jag tyvärr inte möjlighet i helgen och det var kanonväder och sparvhöken hade börjat sträcka veckan innan, och under lördagen och söndagen flög ca 3.500 ut ur landet. De flyger över land så länge som möjligt, så vid Nabben längst ut på Falsterboudden så är det ofta ett bra tillhåll för sträckande fågel.

mvh Martin