Kritik till hundbild!
Hej!
För någon vecka sedan då tog jag en bild på min farbrors hund, Emil, som jag gärna skulle vilja ha lite kritik till! :) Hade rätt så precis köpt ett nytt objektiv så jag testade mig lite fram.
Bakgrunden är inte den bästa, det vet jag. Hade gärna satt honom vid gräsmattan eller så. Men då lilla Emil älskar löv hade han mest sprungit omkring och busat så hade inte fått någon riktig kontakt med honom. Så bakgrunden är som den är just på denna bild :P
Tar emot alla typer av kritik, är tacksam för båda. :)
/ Sara
/ Sara & Casper
*Puttar och hoppas på kritik! :)*
/ Sara & Casper

Jag tycker att bilden är fin, men alldeles för mörk på ena sidan.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

inte riktigt min typ av favoritbild, mest pga hunden är i konstig "höjd" så den ser lite "osmickrande" tjock ut typ.. svårt o förklara, gillar mer ståtliga bilder men de e bara jag! Fortsätt kämpa :)
Tack för tipsen! Alltid bra och höra vad andra tycker och tänker.
Ska försöka tänka på detta! :)
Tar gärna emot mer kritik om det finns flera som har något bra tips eller så, vill lära mig mera! :)
/ Sara
/ Sara & Casper

Hej Sara,
Det är en jättefin och naturlig bild. Tycker väl egentligen inte att det finns så mycket att 'gnälla' på! Att hundens 'former' för vissa ser konstiga ut tror jag mycket beror på att denna ras faktiskt ÄR ganska 'hög' och smal. =) Så minsta lilla ofördelaktiga vinkel fotografen står i, så vips ser hunden 'märklig ut'. =)
Tänk gärna på att fota antingen lite mer framifrån, eller ännu mer från sidan än du gjort nu. Ännu hellre, hela hunden!
Lycka till/emess