Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 283 ggr
AndreasS
0

Kritik: Hundvalp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på denna bild. Har lånat min kusins Nikon D70 för att kunna ta så bra bilder som möjligt på våran valp. Är i och försig en kraftig amatör när det gäller att fota både med system och kompakt, men jag är villig att lära mig fota med system där av vill jag ha kritik på denna bild.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

empan-hampus
0

Jag ser inge fel =O Hahah jätte söt bil och speciellt hunden! =D

AndreasS
0

#1 Tack, jo hon är jätte söt på alla sätt och vis.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mari
0

Tycker att du har lyckats bra :) Du har gått ner på valpens nivå vilket man alltid ska göra för att få bra bilder när man fotar djur. Jag gillar den lite uttråkade minen, ser ut som att valpen vill att man ska leka med den eller iallafall gosa :D

Bilden är dock lite mörk och har ett gulstick i sig men annars jättebra för att vara amatör :)

Testa gärna nästa gång att få valpen att titta in i kameran så man får mer kontakt när man kollar på bilden. Tror det skulle bli en bra bild också.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

AndreasS
0

#3 Tack för den underbara kritiken.

Nämnas kan att det har precis lekts med henne så hon är helt slut. Mörk det vet jag riktade blixten rakt upp pga att jag inte ville få bilden för tok för ljus. Sen en fråga, vad menas med gulstick?

Jag kommer att fortsätta försöka få bra bilder på valpen återkommer med fler bilder.

Mari
0

#4 Gulstick är att bilden är lite för gul :) Känns som det svarta inte är riktigt svart utan har en gulton i sig

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

AndreasS
0

#5 Ok, tack. Får testa fixa till den i photoshop.