Lite olika bilder - kritik önskas

För att underlätta för oss som ska skriva kommentarer så kan du ju till nästa gång försöka att ta ner antalet bilder du vill ha kritik på, det blir väldigt många bilder man ska kolla på nu och de flesta orkar inte kollar igenom alla tyvärr.
Du kanske kan dela upp och starta olika trådar med samma slags bilder i tex. bilder på hundar, närbilder, råttor osv.
Jag återkommer med kritik på bilderna lite senare idag.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Bild 1: Fin actionbild tagen i ett rätt ögonblick - precis i steget och när leksaken hamnar i mun, eller omplaceras?
Bild 2: Denna gillar jag inte så mycket alls, mest för att den är alldelens för blå och du står för mycket på sidan när bilden togs, hunden ser jättefin ut men bilden hade vart så mycket bättre om du stått rakt framifrån eller bara lite snett från sidan så hunden tittade in i kameran.
Bild 3: Också en bra actionbild, man ser till och med dräglet från munnen xD Dock skulle jag vilja se när hunden var lite mer över hinder, för nu ser det lite konstigt ut :P
Bild 4: Denna säger mig inget alls, jag skulle ha viljat se hunden framifrån och inte ryggen och fötterna och benen där borde inte vara med alls.
**
Bild 5:** Jättebra bild! perfekt med den suddiga svansen som leder en in i bilden och skärpan sitter fint på råttans nos, kanske att det skulle vara lite mer skärpa på ögonen för att man skulle tycka det såg ännu bättre ut. Jättebra bakgrund som ej stör.
Bild 6: Också en bra bild! Gillar att råttan är på väg ner i bilden :P Skulle kanske vilja ha mer skärpa över hela kroppen och inte bara vid ansiktet och lite mer luft till vänster dit råttan är på väg emot.
**
Bild 7:** Jättefin bild :D Gillar verkligen denna. Bakgrunden gör bilden intressant och faktum att råttan sitter uppe i ett träd med massa grenar hjälper till :) Jättebra! Dock ser man blixten i ögonen.
Bild 8: Ser lite ut som de parar sig :P Haha ^^ Skulle vilja se mer luft till höger då de tittar åt det hållet annars en bra bild.
Bild 9: Mysig bild :) Gillar idéen med den och det fungerar jättebra. Dock lite för mörk över hundens ansikte för att jag ska gilla den och det utfrätta området på magen stör väldigt mycket.
Bild 10: Synd att de är så håriga så man inte ser mer av hundens mun :P Fast annars är det en bra bild ^^ Kanske att man skulle klippa den lite tajtare och försöka ta bort fotbollen i bakgrunden.
Bild 11: Denna är komisk ^^ Gillar den mycket! Vet inte vad mer jag kan säga om den :)
Men som sagt tänk på till nästa gång att inte lägga så mycket bilder i samma tråd, det är grymt jobbigt att kommentera så här många bilder samtidigt!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Mysiga bilder :) Vad är nummer #8 för ras? :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

# 12 Tack så mycket! Ska tänka på det till nästa gång. :)
# 13 Han är en Akita, han var bara liten bebis på bilden.
#14 Mycket vacker! :D
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Bild #6 är underbart vacker!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin