Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 330 ggr
Mari
0

Säljer ni bilder?

Brukar ni ta emot fotouppdrag och sälja bilder?

Eller har ni lyckats sälja bilder till någon tidning? Isåfall vilken?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

KickanW
0

Jag har fotat under "evenemang" och sålt till privatpersoner. Nu senast fotade jag under en skivinspelning och då köpte alla människor i kören en massa bilder. Då tog jag väldigt lågt pris, så att det gick runt och lite till men ändå.

Har aldrig sålt till någon tidning, har inte ens försökt faktiskt.

Mari
0

#1 Vad för evenemang är det du brukar fota?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Metinia
0

När jag är ute och fotar på tävlingar och någon frågar om de får köpa bilder får de självklart det, men jag har faktiskt inte lyckats sälja några bilder alls. (Har inte varit på så många tävlingar)

Mari
0

#3 Vad för tävlingar är du på? :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

KickanW
0

#2: Privata saker - utställningar, konserter, fester osv. där folk vill att man ska dokumentera.

Metinia
0

#4: Ridsport, hoppning och dressyr framför allt.

Mari
0

#5 Aha då förstår jag :)

#6 Sätter du inte upp någon lapp om att du är där och fotar och sen säljer bilder? Eller vill du inte sälja mer ? :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Metinia
0

#7: Jag har funderat på att göra det, men inte riktigt blivit av. Men nu har jag utvecklat mig lite det senaste, skaffat visitkort och planerat att göra någon tröja och fixa lite sånt i allmänhet.

Mari
0

#8 Aha :D Hoppas du kommer igång och får många bilder sålda ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

laFleur
0

Har sålt några bilder
Fotograferar på många evenemang inom hästport och curling. Har get bort en hel del bilder och, tyvärr, blivit "bestulen" på en massa bilder som personerna sen säger att jag gett till dem…

Lite kul att till exempel Eva Lund från Anette Norbergs OS-guldlag i curling frågade om hon kunde få en bild =) Kändes bra! =)

Mari
0

#10 Curling har jag noll koll på men det låter ju jättekul att du fått kontakter med de som ställt upp i OS :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

laFleur
0

#11 Haha =) Jo jag blev lite förvånad över att de om fram och frågade :P Elitserien spelades nämligen i min hemmahall =)