OT - Får ej plats med min hemsida!
Jag har ett stort problem, jag har precis blivit klar med en ny snygg design till min hemsida och håller på att lägga upp den på internet. Jag har gjort designen i Dreamweaver och är nöjd med den. Jag använder mig av Freewebs för att ladda upp min design och lägga ut den, men sen har jag fixat så den har adressen www.isabel.webb.se (den har även adressen isabelphoto.webs.com). Men nu när jag höll på och laddade upp den fick jag problem, den hela designen inklusive alla bilder och allt tog för stor plats. Man har begränsad plats på sitt konto i och med att det är ett gratiskonto och det är för lite plats, jag behöver mer! Någon som har något förslag på hur jag kan lösa det här? Finns det någon annan stans som jag kan lägga upp min sida, något annat webbhotell (kallas et så)? Vill helst hålla mig till gratis, är inte riktigt beredd på att betala för min hemsida än.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag betalar 139 kr / år för min hemsa , det är inte dyrt och kan vara värt att slippa all reklam , jag som surfare undviker oftast dessa gratissidor om det förekommer för mycket reklam , vilket jag tror att ganska många gör , så jag tycker det är värt dessa kronor för att slippa ifrån det .
Det finns ett bra webhotell med suverän support på svenska , manufrog , 100 kr / år och namn köper du nånstans billigt , jag köper faktist på spray .
Lycka till annars , kanske nån annan har tips på bra gratis sidor .
Jag har webbhotellet One.com där man får 3000 mb för 12:-/månad, alltså bara 144:-/år. Man kan även köpa domännamn där.
#1 & 2: Ni vet inga gratisställen? Jag är inte så ambitös än att jag vill betala.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Tyvärr inga gratissidor men säger som#2 - one.com - billigt och bra. Jag valde även då jag skapade min sida där ändelsen .be istället för .se och då blev det även lite billigare.
Besök mig gärna på Ronias matte
Om du fortfarande vill ha på freewebs så du har gratis så tycker jag (som jag sa innte på hästfoto) att du ska testa med att förminska bilderna, de behöver inte vara så stora.
De bilder jag har på min hemsida är inte större äm 600px i bredd eller höjd (beroende om de är liggande eller stående) och då tar inte det så mycket plats.
Hoppas du löser problemet :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#6: Mina bilder är inte större än 500 px i bredd, så jag tycker inte att det borde vara ett så stort problem. Jag känner att jag faktiskt vill ha dem så stora och i tillräckligt bra kvalitet, annars blir jag inte nöjd och då är det ingen mening med sidan.
Jag ska leta runt lite nu, har hittat en del och ska kolla in dem. Tack allihop, jag tar gärna emot fler förslag.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#7 Hmm konstigt. Hur mycket plats får man på freewebs?
Och du kanske har massor med bilder? Isåfall kanske du kan välja ut de bästa bara?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#8: Man får 41 mb ungefär. Jag har knappt 100 bilder, det tycker itne jag i alla fall är så mycket. Jag fotar väldigt många olika kategorier och vill ha några bilder i alla.
Men tack allesammans för jättebra tips och för att ni verkligen har försökt hjälpa mig. Jag har nu hittar ett gratis webbhotell med mycket plats som jag kommer använda mig av. Lite längsamt kanske, men fungerar ganska bra ändå.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se