Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 837 ggr
gigytffyvbk
0

Kritik önskas - studio foto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog denna biden på min katt idag och vill gärna veta vad ni tycker.. :)

Metinia
0

Härligt julig bild! Passar jättebra nu till julen och skulle bli superfin på ett julkort. Bra skörpa i bilden och jag gillar kattens intensiva ögon. Det som jag inte riktigt gillar är att bilden är lite för rödtonad, den röda färgen har "färgat av" sig i resten av bilden och gett den en rödaktig ton. Just röd är en sådan färg som lätt "sprider sig" så jag är inte förvånad att det är lite så i bilden. Mitt tips för att förbättra det är att ändra färgnyanserna lite i Photoshop eller något annat bildredigeringsprogram. Det brukar vara ganska enkelt att minska lite på det röda och öka på de andra färgerna.

gigytffyvbk
0

#1 okej.. tack :D tog inte bort "röd sticket" för att jag tyckte att den såg mera "julig" ut då ;) 

fixade till de oh då ser den ut så här.. bättre ? :)

catlins
0

Det perfekt julkortet Glad

Besök mig gärna på Ronias matte

gigytffyvbk
0

#3 Tack ^^ .. gjorde det till ett julkort och de ser ut såhär..

Metinia
0

#2: Ja, det tycker jag var mycket bättre Skrattande

catlins
0

Superläckert, jag skulle vilja få mina 8 djur me luvor på samma foto men lägger ner det projektet innan jag ens provat *s*

Mari
0

Jag gillar bilden mest när du gjorde om den till ett julkort :)

Jättemysig och stämningsfull bild. Synd att det vita lurvet på luvan är överexponerat och att det är ett rödstick i bilden men det passade fint när du gjorde om till julkort :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catlins
0

När ni säger rödstick - menar ni då att hela bilden är rödaktig? Har läst det lite här o var och i så fall, vad gör man åt det? :)

gigytffyvbk
0

#8 ja de e mer röd färg i bilden en grön och blå osv… man kan sänka den röda tonen i program som tex photoshop.

catlins
0

Ok tack, då är jag med - har sett att man kan ändra i PS där men det vågar jag mig inte på än Flört

Hannybee
0

Supersnyggt som julkort!