Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 458 ggr
myhombrero
0

hundar hundar hundar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

älskar denna bara för att den ger en sån glädje

Kiara

systrarna busar

Kiara

Sarasayla
0

såå himla fina kort.

du kanske kan ge mig lite tips om hur man ta bra kort på sin hund :P Ser att du är riktigt duktig på de. :)

Kramkram

myhombrero
0

träna träna träna, det är det enda som gäller och ha en snabb kamera är alltid en fördel.

Jag fotar hundarna i princip varje dag, det lär man sig mycket på.

catlins
0

Samma här, därför har jag nästan bara foton på hundar i datorn :)

Har ni några tips på att ta bra hundfoton (djurfoton) inomhus? Jag äger ju en extern blixt oxå som jag inte förstår mig på men ska man helst skippa blixtar för att inte få röda ögon, eller blå brukar jag få oxå på fyrfotingarna.

Går det verkligen inte att ta snygga "mörkerbilder" inomhus…

Besök mig gärna på Ronias matte

Sarasayla
0

Ideer som kan hjälpa kanske? Vart ska jag ta korten osv? Älskade den sista svartvita bilden.. Den var hur fin som helst. :)

myhombrero
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen extern blixt och det går alldeles utmärkt att fota inomhus. Oftast går det bra och jag slipper röda ögon, men lyckas dom smita dit iaf så redigerar jag bort dom sen.

Jag har aldrig på autoinställningarna inomhus = garanterat röda ögon. Utan fotar alltid manuellt, det krävs lite mer planering men det går.

En extern blixt har jag hört ska vara jätte bra, funderar faktiskt på att köpa en.Det finns ju nån slags "strumpa" tror jag dom kallades som man sätter på blixten som gör lujset lite mjukare.

#3,#4

tips 1 försök gå ganska nära, ofta sitter jag ca 1-1½ meter ifrån objektet. Då minskar risken för grusiga bilder (iaf när det gäller min kamera) Med extern blixt kan jag tänka mig att man inte behöver vara så nära.

tips 2 ha tålamod och ta många bilder. En fördel är att ha djur som klarar av att vara still iaf någon sekund om man ska fota inomhus.

tips 3 fotot blir bäst om man kommer ner på djurets nivå.

Jag själv förderar att fota utomhus en vacker dag. Inget slår ljuset utomhus.

catlins
0

Tack för tipsen:) Tänkte ta med alla hundar ut i all nysnö i skogen nu som kommit och fota lite så får vi se om solen dyker fram oxå Cool

Besök mig gärna på Ronias matte

HejQwe
0

#0 Oj vilka fina bilder! Fina hundar har du också :P Jag har nämligen också två cavalierer hemma :)