Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettbildhantering
Läst 725 ggr
catlins
2008-12-13 13:34
0

Redigeringstips tack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ofta får jag den här typen av foton på min Ronia när jag fotar ute i snö, speciellt då inte solen ligger på. Nu tar jag ett dåligt exempel kanske men hur skulle ni redigera den här i PS ? Ljusa upp o så förstår jag men mer ingående hur:)

Den första bilen är lite solig

Besök mig gärna på Ronias matte

catlins
2008-12-13 13:35
0

Andra bilden - ingen sol alls.

IdaL
2008-12-15 22:04
0

Jag fixade lite med den andra bilden hoppas det var ok. Mixtra lite med Mättnaden.

catlins
2008-12-15 23:01
0

Självklart fick du mixtra, det som var meningen :)

Men fortfarande är hon ju så mörk..ser ut som en svart klump bara. Är det bara att kasta såna foton i papperskorgen?

myhombrero
2008-12-16 11:16
0

det är svårt att göra någor med så mörka bilder. Jag fick inte till det bättre än så här.

Mari
2008-12-18 19:16
0

Det går att göra nått med så mörka bilder´men det är svårt och det blir inte alltid bra, har ej något bildredigeringsprogram på denna dator men ska försöka att komma ihåg att pilla lite med bilden när jag kommer hem.
Angående att kasta dem så tycker jag att det är upp till dig, jag skulle nog ha behållt dem ändå för det kan ju gå att göra nått med dem :) Men sträva efter att få dem ljusare :)

#2 Tycker du gjort ett bra försök med beskärningen, dock är bilden alldelens för blå men det går att få bort :)

#4 Lika din är lite för blå men annars bra, det är ju som sagt jättesvårt att få dem ljusare på ett bra sätt när de är så mörka från början.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catlins
2008-12-18 21:58
0

Ja tack för era förslag och försök .. dessa svarta hundar blir verkligen svarta ibland Cool

IdaL
2008-12-20 14:04
0

#6 Visst är det en Rottis? eller är jag ute och cyklar? x)

catlins
2008-12-20 14:29
0

Hehe jo det är en rottis, min lilla älskling men har ju betydligt bättre kort på henne än så ;) Ville bara veta om de här korten som faktiskt ofta blir mörka på henne går att fixa snyggt eller om man ska lägga ner Cool

www.ronia.be

IdaL
2008-12-20 23:19
0

#8 Åhh! Älskar rottisar! Har en hemma själv med :D Ninja heter hon, Tik är 2 år snart. Hur gammal är din och vad heter den?

catlins
2008-12-20 23:46
0

Vad fin hon är Glad

Hon heter Ronia och är 3 år - vi finns på Ronia o gänget

IdaL
2008-12-20 23:52
0

#10 Silken Underbaring du har ^^ Är hon trevlig och lugn?

catlins
2008-12-21 00:05
0

Hon har inte varit en lätt förstagångsrottis men nu är vi på samma plan ;) Jag tränar mycket lydnad och spår mm med henne, tävlar oxå och om hon inte fick all stimulans så skulle hon inte må bra. Mycket motor i den lilla damen men självklart kan hon slappna av oxå.

Vi kan ju lägga ut en liten vink om att en rottis ska inte vem som helst ha, utan den ska även jobbas med (som flera andra raser) och kräver mycket av sin förare. Tänk på det innan ni skaffar er den söta lilla valpen!

Helt fel forum, jag vet, men kunde inte låta bli Cool

Vattnadal
2008-12-22 23:53
0

Svart hund i vit miljö är inte skoj att bfota. Vit hund i sol är inte heller kul! Tips på att fota svarta och vita djur mottages tacksamt!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

catlins
2008-12-23 00:08
0

Skriver under på det!

Mari
2008-12-23 01:01
0

Här är ett försök jag gjorde med denna bild. Det var supersvårt, jag trodde att det skulle gå lite lättare men inte då :)

Har först och främst gjort bilden lite ljusare, sen har jag försökt tagit bort så mycket blåton som möjligt genom att kompencera med att lägga in lite rött istället. Kan hända att jag använde lite för mycket.
Sen ljusade jag upp hunden lite granna också men det gick inte så mtk då den var för mörk från början.

Ska försöka skriva ihop någon artikel om hur man fotar ljusa respektiva mörka hundar bäst som efterfrågas i denna tråd men när det blir kan jag ej lova.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
2008-12-23 01:04
0

Testade denna bild också och gjorde samma saker som föregående bild, fast la i mer gult istället för rött.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catlins
2008-12-23 01:07
0

Den andra blev bättre tycker jag - nu är det ju inte hela världen om det inte går att fixa just dom här men la in exempel på hur just många av mina foton blir när jag fotar mörka hundar.

IdaL
2008-12-23 11:21
0

#12 Kul kul! :) Jag har inte tränat med vår ännu utan de har pappa gjort, lydnad och språning har fjort lydnad 1 nu :) Super duktig tös är hon ^^

Håller med dig till 110! :) Vill även tillägga att er som säger "Oh! Rottisar dom är ju som blodmaskiner" ungefär, det är en total miss. Hunden blir vad man gör den till. En liten hund är som en stor hund i en liten kropp och är oftast tuffare än de stora hundarna så även dom kan vara farliga ;)

Fel forum här ja x'') Men är tvungen ;P