de inne på hästfoto är nog bättre på att ge kritik på hästbilder :)
oj, tänkte inte på det x)

#6 Åå andra sidan är hon välkommen att få kritik på sina hästbilder här också,detta är trots allt djurfoto.
Mvh Ellenfyrkant

Ska nog ta mig tid att kommentera lite :)
Mvh Ellenfyrkant

Bild 1 - jättefin häst och natur. Huset stör mig samt ryttaren/du ?. En fråga, ser ut som du ska sitta upp… Vrf håller du då i tygeln :P ?
Mvh Ellenfyrkant

Bild 2 - Jättefinhäst, fin gång men stör mig på staketet, F-skylten, eltråden och stenarna? lr bergsklackar som sticker upp i hagen bakom? Sen tror jag bilden blir bättre om du ger hästen mindre luft fram eller mer bak.
Mvh Ellenfyrkant

Bild 3 - Mkt fin bild, men för mkt luft framför hästen och för övrigt för tight beskuren för min smak.
Mvh Ellenfyrkant

Bild 4 - Utan tvivel bäst av alla bilder! Synd med stängsel, ensilagebalar och någonting mer i marken? Grop?
Mvh Ellenfyrkant

Bild 5 - säger mig ingenting alls. Gulligt föl, härlig fart på det. Men trist bakrund, hela stoet syns inte, ledare till hästen är med på bilden. Och aa…..
Mvh Ellenfyrkant

Bild 6 - säger mig heller ingenting…. Dumt att hästen är fotad rakt framifrån, F-skylten stör mig likaså stängslet och eltrådarna. Även stolpar som står lutade mot varandra? Och att hästen är så långt åt vänster i bilden försämrar den helt klart! När det är åt det hållet den ska vidare blir det nästan alltid snyggare om man beskär tvärtom…. (alternativt centreras)
Mvh Ellenfyrkant
#10 - Det är inte jag, och jag tror att hon fixade stigbyglarna. ^^
#11-12 - Jag har inte kunnat beskära bilderna och tagit bort saker som stör p.g.a min data med Photoshop har kraschat.. :(
#13 - Den tog jag ur bilen x'D
#14 - Jag lade in fel bild! :O *piinsamt* 
#15 - Hon ville att jag skulle fota framifrån. ^^ Det där med att beskära och redigera bort saker har jag redan skrivit.. Det där med stolparna fattar jag inte. :S
Precis du är varmt välkommen att få kritik på dina bilder här också då det är djurbilder vi har i fokus här och häst är ju ett praktexemplar på ett djur ;)
Jag återkommer med kritik vid ett lite senare tillfälle.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Bild 1: Jättefin bild på hästen :) Dock skulle jag ha valt att antingen att inte ha med hon som hoppar upp utan focusera mer på hästhuvudet - h*n ser jättefn och intresserad ut vilket är väldigt lyckat!
Annars skulle jag ha tagit med mer utav hon som hoppar upp på hästen så det också syns, nu känns hon avkapad.
Bild 2: Också en jättefin bild. Du har fångat en fin del av steget och hästen ser frammåt och sammarbetsvillig ut. Bakgrunden är fin om man bortser från staketet men det är ju inte så mkt man kan göra åt när du ej har redigeringsprogram. Dock tycker jag ryttaren förstör denna bild då hon inte ser ut att vara "ett" med hästen utan armarna fladdrar lite väl mycket. Annars en jättefinbild
Bild 3: Bra bild, synd att det är en skugga över hästens ansikte fast ju mer jag kollar på bilden desto mer gillar jag den där skuggan :) Du skulle nog ha kunnat valt bort lite mer utav ryttaren så mer focus kommer på hästen.
Bild 4: Jätteirriterande att du inte tagit dig tid att räta upp bilden.. Svårt att ge bra kritik när man får vända på huvudet och föreställa sig hur bilden skulle ha sett ut stående.
MEN det ser ut att vara en väldigt fin bild. Skulle vilja ha mer luft åt det hållet hästen tittar, nu känns det lite trångt. Trådarna är heller inte jättevackra att se på men som sagt en bra bild.
Bild 5: Detta hade vart en väldigt mysig och fin bild på fölet och stoet om bakgrunden hade vart en annan, kanske bara husväggen istället för en dörröppning mitt i allt. Jag skulle också vilja se mer utav stoet, hon är alldelens för avkapad. Men fölet gör sig jättebra på bild.
Bild 6: För att denna bild ska bli bättre så skulle det vart mer luft framför ekipaget. Bakgrunden stör inte alls som någon här ovanför har skrivit, utan jag tycker inte att man tänker så mkt på det.
Hade du fått momentet då hästen precis hoppat och var nästan över hindret så hade det nog sett snyggare ut, det ser lätt fel ut när de landat med en hov redan i marken.
Men bra jobbat :) Gillar dina bilder och jag ser fram emot att se lite nya. Tänk på att inte ha allt för många bilder som du vill ha kritik på, det räcker gott och väl med 3-4 st annars blir det lätt för mycket för den som ska kommentera.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se