Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 341 ggr
HejQwe
0

Lite kritik tack :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är nybörjare så mina bilder är inte direkt superbra men skulle vilja ha lite tips och kritik. Kan säga att bilden är tagen med en Canon EOS 1000D och det objektivet som medföljer :P Har inte redigerat bilden heller (om man inte räknar med ramen och namngrejjsen :P).

Tack på förhand // Elin :)

Qepta
0

bilden var rätt suddig, har du testat ändra inställningar så bilderna blir bättre utomhus?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Mari
0

#1 Har du öppnat den i full storlek i ett nytt fönster? jag upplever inte hela bilden suddig.

Jag ser att skärpan verkar ha hamnat på örat istället för framme vid ögonen där den bör sitta om man vill ha en behaglig bild. Jag tycker det är en fin bild du lyckats fått :) Det du kan tänka på till nästa gång är att gå ner på hundens nivå (tex. böj dig ner, sätt dig på knä) så det inte känns som man tittar ner på hunden.

Hade du på automatik eller egna inställningar?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

HejQwe
0

#1 Jo jag är ju som sagt nybörjare så jag vet inte riktigt vilka inställningar man ska ha.. men tack för kritiken iaf :)

HejQwe
0

#2 Jo jag satt på huk när jag tog bilden men det var tydligen inte tillräckligt långt ner :P Jag tror att jag använde automatik men har börjat med lite egna inställningar nu så ska försöka igen nån dag :) Tack för tipsen/kritiken :)

kristinah
0

Fastän bilden är en aning oskarp tycker jag den är himla fin ändå. Lycka till i fortsättningen.

rulda
0

Tycker att bilden är otroligt mjuk och fin.

HejQwe
0

#5 och 6 Tack så mycket! :)

Glorious
0