Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: fotoutrustning
Läst 431 ggr
Chirak-96
0

Rekommendera en vettig kamera!

Hej på er! Vilken kamera tycker ni att jag ska köpa? Jag fotar mest, hästar, katter och vilda barn! Jag är en glad amatör så det är ju bra om den inte är allt för invecklad att förstå sig på.

Just nu har jag en Casio digital kamera QV-R40 med 4 mega pixels. Men den käkar batterier och ger tyvärr ganska ofta suddiga bilder (kanske är mitt fel). Men jag funderar nu på en system kamera iaf! Tipsa mig gärna! Tänkte passa på i REA tiderna nu! Max 3-4 tusen!   MVH Åsa.

Mari
0

Jag började med en canon eos 350D och den var för mig en jättebra nybörjar kamera som jag lärde mig massor med. Nu har min syster ärvt den och hon tycker också att det är en jättebra nybörjarkamera.

Jag vet ej om den går att få tag på ny längre utan då är det väl 400D eller 450D som finns på marknaden och jag gissar på att de fungerar lika bra :)

Jag vet ej om jag skulle vilja rekomendera dig att köpa någon 350D begagnad då de är rätt gamla och är de inte försäkrade så blir det dyrt om de måste lagas eller liknande.

Om du går till någon fotobutik så att du får se och känna på lite olika systemkameror så blir det nog lättare för dig att hitta en som du gillar, alla märken är ju olika att hålla i och man ska ju ha någon man tycker om :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Cuyi
0

Lite OT fråga men.. det finns ingen kamera som heter canon 40D? Jag tror nämligen jag missat en nolla när jag sagt att jag vill ha en systemkamera!

Mari
0

#2 Jo det finns det, jag har en 40D :) Men den är ju lite mer avancerad mot för de i 100-serien

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Chirak-96
0

Tack för tipset! Det finns lite dåligt med kameror hemma just nu i butikerna. Men det lutar åt en canon iaf. Jag berättar senare vad det blir!

rulda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en sony a350 i julklapp och hitintills är jag toppen nöjd.