Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 467 ggr
idisen95
0

Kritik =D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tagit lite foton och kritik skulle vara kul

idisen95
0

kisse

idisen95
0

räka

idisen95
0

nisse

AnneN
0

Nu är jag inte alls duktig på sånt här själv men kan säga vad jag tycker ändå =)

#0 Söt råtta men det känns som att bildens fokus hamnat på tyget bakom råttan.

#1 Fin bild men jag hade gärna sett lite ljusare bakgrund.

#2 Ärligt talat så hittar jag inte räkan.

#3 Fin råtta men jag hade gärna sett lite ljusare omgivning.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idisen95
0

# räkan är i mitten av bilden

AnneN
0

#5 aha, där var den ju, den lille rackarn smälter in i omgivningen =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mari
0

Bild 1: Detta hade vart en jättebra bild om råttan tittar lite mer mot kameran, nu ser den väldigt tråkig ut i mina ögon. Sen känns det som blixten har vart för skarp för den känns alldelens för överexponerad. Bakgrunden är häftig och passar bra för att råttan ska kunna stå ut bra så man ser den. Det är också jättebra att du har gått ner i råttans nivå så man kommer närmare den.

Bild 2: Tyvärr säger denna bilden mig inget alls. Katten tittar bort, jag skulle vilja att den tittar mot kameran, sen känns även här blixten för stark, katten är lite överexponerad i ansiktet och resten av det vita i pälsen. Bakgrunden är heller ingen större hit, alldelens för rörig.

Bild 3: Tycker att du har lyckats bra för att ta bild genom ett akvarie. Fast jag skulle vilja se mer utav räkan, mer inzoomning mot räkan för nu känns det som den smälter in i bakgrunden om man inte vet hur en räka ser ut.

Bild 4: Väldigt fin råtta men hittar tyvärr ingen skärpa på den, skärpan ser jag sitter nere i botten på buren. Rätt tråkigt utryck på råttan, den kanske kunde titta ut genom gallret istället.

Hoppas du inte tycker jag var allt för kritisk men tränar du lite mera så tror jag att du kommer få ännu bättre bilder. Har du frågor så är du varmt välkommen att ställa dem här på forumet eller direkt till mig.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

idisen95
0

#7 nejdå jag kan lägga ut lite fler bilder på 1 bilden eller vad man säjer liknade bilöder iallafall

Mari
0

#8 Hur menar du? Lägg gärna ut fler bilder som du vill ha kritk på :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

idisen95
0

nej liknande bilder som jag tog samtidigt

idisen95
0

kan jag få kritik på denhär också :D

mimmi

Mari
0

#11 Motivet är fint och kompisitionen tycker jag är spännande. Dock är bilden alldelens för suddig för att man ska kunna ge bra kritik tyvärr. Jag ser ingen skärpa alls i den.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se