kritik - Golden

Snygg kille!
Vill du ha konstruktiv kritik, så försök komma ner på samma nivå som hunden, nu är det fotat lite snett uppifrån.
Sen är bakgrunden lite rörig.,
Fast han står snyggt, perfekt som foto för att visa hur snygg han är på din hemsida!
Det är svårt att hitta snygg bakgrund och få fina porträtt på hundarna från sidan. Vi misslyckas för det mesta. Funderar på att ställa upp ett bord ed. mot en ren vägg ute att ställa upp odjuren på.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Håller med Vattnadal, en jättebra bild där hunden står vackert. Men som sagt nästa gång, gå ner lite, sitt på huk och fota och sen kanske leta upp en lite renare bakgrund :) Tänk också på att det brukar se bättre ut om man har lite mer luft åt det hållet hunden tittar åt :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

# 1 o 2
**Tack för kritiken!
**Jag tar mig till det ni säger! =)
Detta var bara ett "foto-i-farten" =)
Men jag har Disskbråck, och visst sak man fota i höjd med hunden, så är det. :-)
haha…renare bakgrund, jo då kanske man inte ska ha en gräv-maskinist till valp! =)
men det som ni sa med att "rikta mot det hållet han tittar åt"
ÄR et så då ni menar att man som i denna bild, riktar kameran mer mot huvvet, än rakt på?
#3 Oj då är det nog inte så lätt att böja sig ner.
Ja det är ungefär så jag menar, att det ska vara mer luft framför huvudet än vad det är bakom svansen :) Jag kan försöka leta upp en bild och visa om du ej förstår :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se