Kritik: Marsvin
Tänkte be om lite kritik för några "porträttbilder" på mina marsvin som jag tagit, då jag äntligen lyckats få några hyfsade bilder på dem. Kameran är inget vidare(gammal och opålitlig ;p), ska snart byta upp mig till en bättre. Men några bra bilder tycker jag det blev. Vad tycks?
Här är en bild på marsvinet Dianthus.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Och ytterligare en bild på Cinnober.
Det var alla. Kritik? :)
Bild 1: Bra skärpa. Marsvinet har en fin blick och den ser väldigt glänsande ut. Bra bild.
Bild 2: Jättebra bild. Marsvinet kollar verkligen in i kameran.
Bild 3: Ganska lik Bild 1 , men fortfarande fin.
Bild 4: Söt bild. Marsvinet böjer på huvudet vilket ger lite uttryck.
/ Elin , har inte jättemycket erfarenhet men lite.
Bild 1: Dianthus har jag ju sett för och han är så vacker! Han ser lite butter ut på denna bild tycker jag :P Men själva bilden är fin, gillar ögat. Det enda jag jag skulle vilja ändra är att hela bakgrunden är vit, nu har det smugit sig in lite svart uppe i högra hörnet :)
Bild 2: Också ett vackert marsvin som gör sig bra på bild. Jag gillar att du har gått ner i samma nivå som marsvinet och att man får ögonkontakt. Bra bild!
Bild 3: Denna var bättre på Dianthus :) Här ser han mer intresserad ut och det är en bra vinkel. Gillar denna mest på honom.
**
Bild 4:** Wow! Vilket uttryck! Ser kute fundersam ut och det gör verkligen bilden bra! Denna var bäst på detta marsvin :) Mycket bra jobbat!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tack för kritiken! :)
#5 Haha, jag vet att Dianthus ser lite butter ut på första bilden. ;) Han hade lagt sig ner för att vila när jag tog bilden(han är ett såå coolt och lugnt marsvin, till skillnad från lilla blixten Cinnober) och blev väl lite irriterad på mig.