Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettbildhantering
Läst 977 ggr
texasmamma
0

Hund: Beskära - hur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag en bulldogg i min "hundsamling" och då är en profilbild ett måste tycker jag. Lyckades klippa örat men vill använda bilden iaf.

Den här är inte beskuren.

texasmamma
0

och ett beskärningsförsök.

Önskas: Tips på hur jag kan beskära för att få ut det mestqa möjliga av bilden.

zmulan
0

Tycker första bilden är bättre beskuren… den andra ser ihop tryckt ut.

=) gillar bilden annars!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Musiken
0

forsta ar battre : man vill garna ha luft at det hallet det tittas :)

texasmamma
0

Ja, den första känns bättre, får väl leva med det halva örat

#2  ja precis, den redan hoptryckta nosen trycks ihop ytterligare.

Jag måste lära mig att få med hela motivet i bilden, iofs är det inte helt lätt för de rör ju på sig de små liven

I dag fick vår daghund vara motiv… här fick jag med örat men klippte hårstråna. Måste kanske försöka få mera luft omkring, vad tycker ni?

texasmamma
0

och en till, funkar den här bättre när hon har blicken/tittar neråt?

Är det någon som har nåt bra tips om var man kan läsa om beskäring?

Saiop
0

En sak som jag tycker du skall tänka på är att ha mer luft kring hunden. Nu tycker jag alla dina bilder är en anning tätbeskurna. Annars är det fina bilder och väldigt fina hundar :)

Yessica
0

Mycket fina bilder, men tycker alla dina bilder är för tätt beskurna, man ska lämna plats runt om så motivet kan "röra" sig inne i bildramen, det ser mer naturligt ut då.  :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

texasmamma
0

Ja, jag håller med och tar till mig. Tyvärr är det ju så att de här bilderna är som de blev, måste försöka att ha längre avstånd. Har några med mera luft men där har hon inte riktigt samma härliga uttryck.

Testar men en talgoxe jag tog i helgen. Är den tillräckligt luftig?

texasmamma
0

och en till

Musiken
0

Jag tycker att det ar bra att du har din egna stil och beskar tatt, det ar sa manga som fegar och lamnar for mycket luft ikring! Tycker att den andra talgoxen speciellt var valdigt fin :)

Ellenfyrkant
0

Kan bara upprepa det de andra sagt gällande samtliga bilder…. För att få mer liv i bilden bör du släppa in mer luft, speciellt åt det hållet djuren kollar.

Mvh Ellenfyrkant

Joyous
0

Släppa in mer luft, ibland iaf.. och att tänka på att inte placera motiven för centralt. Det ger en mer spännande bild.

Yessica
0

Jag tycker att fågelbilderna var mycket bättre! :) Jättefina!

Ha en bra dag!

IdaL
0

Tyvärr så funkar inte beskärningen för mig alls. Gillar den inte tyvärr. En regel är att ALLTID har lite mer luft åt det håll motivet har blicken. Desutom känns de för tajt vid halsen och skulle vilja se hela den istället då den känns ganska avklippt nu. Bättre lycka nästa gång :)

MoaW
0

eftersom den första bilden redan är rätt tajt skulle jag nog beskära den mer åt det här hållet, eller inte beskära alls.

Dom andra bilderna tycker jag är jättefina! :)

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

BrightGloria
0

Jag håller med alla andra.
Mer luft Flört

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Yessica
0

#15 Precis, så tycker jag också!

Sen så är det en liten regel att aldrig aldrig beskära genom någon led liksom. :) Och halsen är ju en sorts led. :) Då menar jag också så att man inte fotar så man "beskär" bilden redan då. ;)

Ha en bra dag!

moonsi
0

fina bilder :-)

moonsi
0

har du igen hel bild på bulldogen :-)??

en favoritras nämligen .-)

texasmamma
0

Roligt att denna tråd fått nytt liv och tack för alla kommentarerna. Ang 1:a bilden, det var just för att den var så tajt som jag la upp den, för att få beskärningstips.

#10 Jag gillar när det är riktigt nära ibland, om inte annat så för att få lite variation på bilderna.

#12 Förstår inte riktigt hur du menar, svårt att inte placera motivet centralt i en tätt beskuren bild.

#15 Tack! Din beskärning gillar jag, känns lite mindre avhuggen med öronen borta.

#19 Japp

texasmamma
0

å en till. Hon var lite svår att ta bilder på eftersom hon kom galopperande mot mig så fort jag satte mig på huk.

texasmamma
0

Hittade denna också. Hon är bara så go