Kritik till hundbilder?
oj va söta :-)
tyckde dock att snöflingorna var lite störande på 1
men på tvåan när det var mer fart i bilden så blev det en bra kompo :-D
Jättefina, vet inte vad som skulle gjorts bättre. Vill man redigera så håller jag med om att snöflingorna kunde reduceras på bilden i inlägg #1
De första tre fotona var kanonfina, den fjärde också men lite intetsägande kanske.

Jättefina bilder! Synd på #0 att öronen är kapade. :( Men på ett sätt blev det fint ändå! :) #2 är jättehäftig! Bra fångat ;D Haha. Både du och hunden alltså! På bilden i #3 är det synd att stenen(?) till v. kommer ivägen. Annars var den härlig också!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Tänkte också på kapade öron i #0, men annars är det riktigt bra ;D
Mvh Nathalie
Bild 1: Känns lite för mörk annars gillar jag den. Nästa gång kan du ju testa att få hunden att titta mer upp mot dig och kameran, så man får mer kontakt med hunden.
**
Bild 2:** Jättefin bild! Fin del utav hundens steg och han/hon är nyfiken och frammåt. Jättebra
Bild 3: Också en jättefin bild! Gillar snön jättemtcket och hunden ser lite rolig ut ;) Skulle kanske ha vart med "luft" under hunden så det ser ut som den hoppar lite högre
Bild 4: Häftig springstil, det är väl det enda jag kan säga om denna bild som inte är en av mina favoriter.
Det som jag se genomgående på alla utebilderna är att de är lite för mörka, skulle åtminstånde vilja se hundens ögon lite ljusare, nu smälter de in i den svarta pälsen runt om. Annars jättefina bilder.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Har du något tips på hur jag kan förbättra det? Jag har ljusat upp dem i photoshop, men kunde inte göra det så mkt för då blir svarta pälsen för ljus. Det var molnigt ute också. Tips? :)
#10 Du kan ju testa att ta och ljusa upp bara ögonen och lite runt ögonen så att inte hela bilden blir ljusare.
Annars är det väldigt svårt att få en mörk hund bra när det är snö ute :) Jag har själv problem med det, ögonen får en tendens att försvinna.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tack :) Ska se om jag kan fixa de ^^
Jag har ingen aning om hur jag ska försöka fixa det utan att det ser helt konstigt ut.. Hjälp? :)
#13 har du photoshop? Isåfall kan du ta verktyget efterbelys (osker på namnet, den som gör det ljusare iaf) och ställer in styrkan på mindra än 15% och sen "målar" du fram ögonen lite försiktigt. ha inte för mkt för då blir ögonen matta.
Eftersom ögonen är så pass mörka redan så tror jag ej att få dem jättebra.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
vet du vad verktyget heter på engelska?
#15 Nej har ingen aning, men bland verktyget så finns det en hand och en svamp. Den jag menar är svart och ser ut som en runt boll med ett litet streck
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
okej tack :)