Lägg upp en bild & få kritik! 2
Putt :P
-' Rebecca Johansson

Jätte fin bild, bara något störande att tummen är lite "suddig". Hade varit snyggare om hela handen hade varit "inte suddig"
hehe :)
Men annars jätte snygg bild :)

Bilden sa mig inte så mycket.
Man såg bara massa päls. Försök att göra kaninen mer synlig.
Lägger upp en bild på min sheltie.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Tycker bilden saknar focus på själva hunden.
Lägger upp en bild på min skäggagam.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Tänk på att det oftast är trevligare för den som får kritiken om man alltid säger något bra med bilden och gärna skriver lite längre komentarer. Klart man får tycka vad man vill men iaf. :)

#28 Gräset är så ljust för det är bränt av solen 

#35 Jätte cool bild! Stör mig bara på den där lilla vita fläcken.. men annars bra :)

Rolig bild men tyvärr väldigt suddig!
Bidrar med en bild på en av mina Norska skogkatter.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

fin bild och en söt hamster
Fin vardagsbild med allt omkring. Kanske kan användas i andra sammanhang efter beskärning.
På min bild råttan Chorizo

Jag ser inte så mycket av hunden. Åtmonstone ett öga hade inte skadat.
Nappis som fotats av Mari
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#66: Tack :)
#66 Mycket fin katt, synd dock att tassen var kapad.. hade dock beskärt bort en liten bit från höger sida om katten. :) Fina färger!
Min drömhund = Faraohunden är så vacker! Vad tycks.. togs på hundutställningen i Norrköping i Maj!
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Väldigt fin bild, extra plus för "snigelspåret"!
Bidrar med en bild på en av mina Norska skogkatter, Mary.

#74 Måste bara fråga, hur gör man så att bilden syns i forumet :) ?
Mvh Ellenfyrkant

#74 Söt katt, älskar dessutom personligen skälpaddsfärgen :D, fint beskuren. Men stör mig på stolen i bakrunden och några samlade hårstrån som sticker ut från kattens högra öra. Men annars fin fin bild med härlig grön sommrig bakrund :)
En söt hermelin jag fotade på kaninutställning, tyvärr med mobilkamera ;/
Mvh Ellenfyrkant
En mycket suddig och inte så bra bild på en ypperligt fin liten hermelinkanin. Vi får skylla på mobilkameran. Jag har inte lyckats ta ett foto vars motiv går att urskilja med min mobilkamera!
S*Brave new curl Dream of mirrors (cornish rex)
www.mytwiggs.com

Fin fågel som tyvärr smälter in lite i bakgrunden (men det är ju det camouflagefärg är till för). Är det inte en and? Bilden är tagen från ett lite skumt perspektiv också, men den är fin.
www.mytwiggs.com

#80 Haha jo klart det är en and ;D
Mvh Ellenfyrkant
#80 Super fin bild!
Vet att det är svårt att retuschera bort selet och kopplet som man tyvärr inte vågar vara utan då man tar ut sina (ras)katter. Så jag blundar för det!
Bidrar med ännu en kattbild.

Javisst! Jag får väl lägga upp en inomhusbild också, på en av mina katter. Här syns inga koppel!
S*Brave new curl Dream of mirrors
Din bild är jättefin! Har ingen kritik!

www.mytwiggs.com

# 85 Tyvärr är svanmamman lite suddig va? Eller är det bara för du lagt upp den här? Annars en mycket fin bild och ett vackert motiv. Jag gillar den!
Nappis, En av mina cornish rexhonor mitt i lekstunden! Jag tycker egentligen bara att bilden är söt…
www.mytwiggs.com

#88 du glömde kommentera min bild ;) hehe..

#89 Visst ja! Var lite nervös över min debut på det här forumet……Tycker bilden är väldigt fin och en helt bedårande liten katt. Du har fångat den fint i ögonblicket tycker jag, Kommer inte på något negativt.

#92 Du har redan lagt upp den bilden x) på #28 ;-)

Fin bild, men jag stör mig lite på den intensiva färgen på halsbandet…
Två Crx ungar
www.mytwiggs.com
Man ska bara lägga upp en bild och kritisera den innan.. du har nog inte läst riktigt vad man ska göra..
#106 Hehe jasså du gillar inte råttor ;) :P

#113 Lite konstig vinkel då du fotat uppifrån och ganska trist bakgrund, sorry!
Bidrar med ännu en kattbild!

#115 mkt fin bild! Kunde bli finare om hunden centreras mer med hjälp av beskärning och något du som fotograf kunde gjort bättre är att hunden borde ha suttit på toppen, ej i en lutande vinkel. Brukar även råda folk till att fånga hundens uppmärksamhet. Men det gör jag inte denna gång! Det hade nog inte gjort bilden bättre denna gång faktiskt!
Mvh Ellenfyrkant

Gillar att du har fått en bra skärpa i bilden då kaniner kan vara snabba :) Dock så stör jag mig lite på blommorna som hamnat framför nosen, fast hur lätt är det att fota utan att något kommer ivägen ibland? :D
Totalt en jättefin och söt bild på en fin kanin som njuter i solen :)
En bild jag tog på brors Cornish Rex-katt Nelson när han fick storbesök och en liten kompis att leka med. Bilden är helt oredigerad.
Oj, vilken dålig kvalité det blev på bilden när jag la in den här..
#122 Bra poserat av den fina katten med ögonkontakt och allt, men lite rörigt med prylarna till höger, kunde ha beskurits lite mer.
Här kommer min lilla Japping som sitter och kikar fram bakom det höga gräset.

#126 Ja det vart nog lite för mycket!

#118 Gick inte att ta längre ifrån då jag var på ett katthem åå fotade lite. Suddigt blev det för att det är utan blixt, omöjligt att fota katter med blixt, haha deras ögon :P
Mvh Ellenfyrkant

Bra fångat! Den känns dock en aning mörk. Och så kunde man förstås klona bort telefontråden (?). Annars fin!
Jag lägger in en bild på min hund som pussar min lillasyster. Jag vet att den är tagen lite för mycket uppifrån, men jag ville snabbt fånga tillfället…
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!

#130 detta är inte kritiken till bilden, men måste få säga att jag tyckte inte det gjorde nått att den var snett uppifrån i hög grad, såg bara sött ut på den bilden :)
Mvh Ellenfyrkant
#137 - inte så lätt att få ljusa bilder inne i ett hus.. ;) vilket hål menar du ?
#138. detdära "hålet" när dom går in i hustet :P
jag är inte bra på att förklara det dära uppe i högra och vänstra hörnet på bilden stör.^^
#144 Tack :)
//Elin

#153 - han är en hittehund , dom tror han är blandras..

#155 Vart tog kritiken vägen på min bild? Om man skall lägga upp bilder och få kritik lägger man väl inte bara upp en ny bild utan att ge den föregående kritik.
#154 Han ser nog ut som en labrador.

156 # oj då förlåt de måste blivit fel när jag laddade upp den för jag skrev nämligen kritik, men men.
Här kommer då din kritik på din bild = )
Jag tycker den är okej, jag antar att du hade blixt på eftersom örat vart så ljust, annars va den väl bra, söt katt = )

#156 - jo, många tkr det. en del tkr även jaktlabrador, Noah är rätt grov i kroppen oså kanske därför.

Den skulle vara jättefin om den inte skulle vara suddig, strålkastaren till vänster stör mig. Men det är jättesvårt att fota rörliga objekt.
Här kommer en mer stillastående häst som undrar vad som försegår på gården. Jo det var bröllop och barndom han stod och tittade på. Bilden är helt oredigerad
Ojdå, jag har glömt att svänga den. Sorry

#130Jag har också en Keeshond.

#195Inget av marsvinen blundar.

#196 "När de tog upp huvudet"!? :P Fattade inte begreppet. Sen tyckte jag det var fint med så mörk bakrund, det gör att det verkligen känns kall, mörk vinter sen är det ju natt också :)
Mvh Ellenfyrkant

#205 Inte för att jag vill vara något "proffs" men det är faktiskt en padda ^^

#217 Det är råttor.. och han till höger har röda ögon.. Det finns råttor som har det…
#218 Ja se det ändrar ju saken. Ursäkta att jag skrev möss om det är råttor. Söta är dom ju iaf.

#229 fast enligt mig så är den ljusa himlen som gör bilden ;P själva hästen blir ju skarpare med ljus bakgrund
fin bild jättebra ljus enda felet är att den är riktigt sned lite jobbigt att titta på en så sned bild 8)
-bild från blommörd arabutställning 8) haha själv älskar jag både gubben och hästens uttryck ;P det hela förstärktes av att det var prisutdelning de var inne på ^^,

* pst ser ni likheten mellan häst och ledaren? ^^, x'D
#230 Bilden är inte sned, det är plankan som sländan sitter på som lutar, men tack för kritiken.

#230 Färgerna är fina, kontrasterna är bra, bakgrunden är så bra som den kan bli, motivet är intressant. Vanligtvis brukar ledaren störa men man ser ju verkligen likheten mellan dom två. ;) Lyfter ett ben och sen så kollar de åt samma håll. Mycket intressant bild!
Blommor med berg som bakgrund, i Kroatien.
#233 Är inte tanken att det skall handla om djurfoto på denna sidan?
mvh Martin

Oj, ursäktar mig.. x) Ibland händer det att man blandar ihop sidorna.

239: Jag har en dålig systemkamera, men försöker så gott jag kan ;)

Suddig är den oxå men marsisarna är söta eller?
Inte för att vara taskig men man ser knappt att det är marsvin x) (Tack vare bild kvaliten) :)
Fin, väldigt gul bild (såklart) :)
Hade velat se antingen hela blomman eller att den var beskuren tajtare runt insekten, så att de främre oskarpa kronbladen inte hade synts.
Här kommer bondkatten Bertil ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#261 hunden va för långt borta tyckte jag, så va den suddig.
det är svårt att fota när de snöar tycker jag.
och så skulle va fint om man såg ansiktet på hunden
skulle vart närmre och skarpare men annars fin hund =)
(aag blir galen hade inte mina bilder på datorn så jag fick ta en bild jag har tagit med mobilen) -_-
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#263 Du ska kritisera bildne ovan innan du lägger upp din egen.
Mvh Ellenfyrkant
#262 - gulliga små saker, hade vart snyggare ifall skynket gått upp bakom dom så inte fönsterkarmen hade synts..

P.s om ni öppnar bilderna i nytt fönster så blir dom "bättre" lr vad man ska säga:P prova själva för man märker skillnad(aaa) D.s

#276 Han var ganska trängd mellan väggen och stolen :D Och jag konstarerade i efterhand att jag hade lagt fel bild, den är redigerade i PS och är en "film grain" om jag inte minns fel.
Bilden är något överexponerad men annars fin :) Hade kanske varit snyggt med lite mer rum runt hunden och ytterligare lite mer ditåt hunden tittar.
"Jag vill inte följa med!!"

#275 En liten anledning till att den ser "yngklig" ut är för att det är en "halv-färdig vuxen" kalv. x'P
#280 ahaa, det kan förklara saken :)

Hej på er ! Jag är helt ny , nu ska vi se om jag vågar att ge kritik och om det kommer en bild , alltid nervöst när det är första gången ….
Kritik är aldrig kul att ge …men jag tycker kaninen är superfin men bilden är tyvärr lite suddig , stör mig lite på selen , men annars en jättefin bild =)
Sen min bild då , ni får tänka bort sprutan lite , man får ta till allt för att en hamster ska sitta still , skulle jag ta bort den så skulle det se dumt ut för det ….Sprutan används till att ge vetegroddsolja ..bara så ni vet .

#285 Vilken söt bild! Jag är också helt ny så jag är inte så vass när det gäller kritik, men jag gör ett försök så får du se om det är något du har lust att ta åt dig av:
Jag tycker bilden är hur söt som helst! Hamstern ser ut som en liten fluffig sagofigur som man bara vill krama. Sprutan blir inte så störande iom att hamstern håller den så sött. Jag tror att den kanske hade blivit bättre om det fanns lite mer luft runt hamstern, framförallt runt det översta örat.
På min bild är undulaten Avril, mitt i en ruggning bör tilläggas, hon är snyggare när hon har alla fjädrar ;)

det vr det jag ville ha, en närbild på Olle.
#290 Okejokej.. men ja.. jag ser inte det där som närbild.. utan snarare ögon bild.. x) Jag vet ju inte ens vad det är för djur..

på min underbara hund Olle skrev jag ju! :P men självklart har man olika åsikter!
#292 Ojsan =O Jag missade det x) Förlåt =)
Bilden var lite suddig, det skulle vara jättebra om den roterades.
Jättefin häst :)
Min vovve på bild
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jättenajs hund :) Den var supersöt, tycker det är bra fokus på bilden och den är hyfsat skarp för att den skall bli bra :D Har inte så mycket som är negativt att säga om den men däremot tycker jag att texten du har på är väldigt kantig eller hackig :) Använder du photoshop så kolla om du kan ändra det med att välja "Rundad" vid textinställningarna nästa gång du skriver :)
Laddar upp en bild på en blomma jag tog på sensommarn med en vanlig digitalkamera med 7.2megapixels, jättenöjd ^.^ sedan redigerad i Photoshop :P <3

#307 Häftig bild och bra skärpa på den svarta änkan.
Här kommer min Norska skogkatt Mary…
Kan någon starta en ny sån här tråd? Börjar bli lång…

Hade hela "Illern" varit med och du går ner liite mer i ögonhöjd hade bilden varit jättefin :)