Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 1349 ggr
Cerrolyn
0

*Kritik* - springande hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är jätte dålig på att ta fartiga bilder, men gjorde ett försök i alla fall. Men då jag alltid vill lära mig så vill jag ha kritik på dessa två bilderna.

Bild 1:

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2:

**MVH Cerrolyn

Mari
0

Bild 1: Bra fångat, ser lite ut som hunden flyger :) Bilden känns lite för tajt, den skulle må bra utav att ha mer luft åt de håll som hunden springer. Sen är det synd att det var så skrapt ljus när du fotade så att skuggorna syns så mycket.

Bild 3: Lite rolig bild, hunden har ju båda bakbenen i luften :P Denna var bättre än förra för skuggorna syns inte lika kraftigt. Dock gillar jag ej bakgrunden med trafikskyltarna som drar åt sig lite uppmärksamhet. Tror också att bilden hade blivit bättre om du hade stått lite mer framför hunden, nu fokuserar man mest på att kolla på hundens rumpa :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Cerrolyn
0

Tack så mycket. Det var soligt ute den dagen där av allt ljus.

Men nu vet jag lite mer vad jag ska tänka på.

**MVH Cerrolyn

IdaT
0

På båda bilderna har du fångat mycket bra lägen, och jag kan inte annat än hålla med Stirrup. Men jag tycker att du skulle vara lite mer framför hästen på första bilden också.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Cerrolyn
0

Hästen? Obestämd

**MVH Cerrolyn

IdaT
0

#5 oj förlåt, jag är så van att skriva kritik på Hästfoto iFokus, att jag nog inte tänkte på vad jag skrev.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Cuyi
0

Nu kapar jag tråden lite.. men jag undrar hu man lyckas fånga djur när dom rör sig och det inte blir suddigt :O?

Cerrolyn
0

Hihi jag förstod att det var något sådant.

Bara "kapa" på du bara.

Det var just det jag ville lära mig och gav mig ut för att testa detta. Jag kommer inte ihåg inställningarna direkt men körde på väldigt kort slutartid. (Håller på att lära mig). Sedan fixerade jag fokus på hunden.

**MVH Cerrolyn