Kritik - Finsk Lapphund

Bild 1: Om du hade gått ner på samma nivå som hunden, så som du gjort på bild 2, så hade denna vart bättre. Bakgrunden är heller inte den bästa, en ren bakgrund stör mindre, här är det något staketliknandei bakgrunden som drar blicken till sig. Tyvärr gillar jag ej denna bild alls.
**
Bild 2:** Bästa bilden utav de här 3, fast hade vart så mkt bättre om du ej behövt använda dig utav blixten. Blixten gör så att det blänekr för mkt och hunden ser platt och tråkig ut. Här är bakgrunden mkt bättre men synd att du fick med himlen.
**
Bild 3:** Hunden sitter jättefint och ser emot oss betraktare vilket jag gillar mycket. Hade blivit en bättre bild om du hade gått närmare och satt dig på huk (ner i hundens nivå) och kanske hittat en bättre bakgrund.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Bild nr 1: Ganska bra, men det störde mig att det var gräs el. nått i pälsen på hunden och att hunden stod på 'vänster' sida…
Bild nr 2: Precis som #3 tycker jag att det blev lite fel att använda bilxt och det blir kanske inte bästa bilden om man tar ifrån sidan och hundens ögon är fokuserade på annat håll…
Bild nr 3: Ganska bra! Det enda nevativa var att du kanske var litet för långt bort och den tråkiga och färglösa bakgrunden..
Inte för jag jag är väldens bästa djurfotograf precis då men… Det var iaf några tips. Det är också bra att använda stativ om man skakar som jag. ^^ Ta gärna många bilder och testa dig fram.. Om du skulle vilja se någon bild på en hund/katt/kanin som jag har tagit så kan du gärna bara säga till.. :D
//Pernilla Mattsson
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Ok, tack för tipsen.
/ Maria. med-arbetare på Sommar