Kritik - Hundfoton
Jag har en del bilder på hundar som jag gärna tar emot konstruktiv kritik på.
Bilderna är tagna med en Samsung S630 och är helt oredigerade.
Skulle någon tycka att det är kul att redigera så får ni mer än gärna göra det.
Bild 1
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lite många bilder att kommentera :) Tänk på att bara ha en 2-3st om du vill ha bra kritik på alla, så man orkar kolla igenom alla ordentligt.
**
Bild 1-4:** På dessa bilder märker man att du antagligen inte fotat så länge? Jag tycker tyvärr ej om de, dom är allt för "vanliga", tänk på att gå ner i hundens ögonhöjd och fota därifrån så som du gjort på bild 4-5, då ser det ej ut som man tittar ner på dem. Nått mer jag vill tips dig om är att försöka få modellerna att vara med mera, alltså titta in i kameran eller åtminstånde inte vända bort huvudena, bild 1 säger mig inte så mkt mer än att man ser en långhårig hundrygg.
Bild 5: Är den bästa av dessa, här har du gått ner i hundens ögonhöjd och hunden tittar in och är med oss beskådare. Så denna är bra, något du kan tänka på nästa gång är ju bakgrunden, som du ser så är ju blixten en rätt stor bov här - dörren reflexteras och drar för mkt uppmärksamhet åt sig.
Jag hoppas att du ej tycker jag var för hård nu, jag vill gärna se att du fortsätter att fota och utvecklas. Träna är det bästa man kan göra, kolla gärna på bilder du tycker är vackra och försök ta exakt likadana, sånt lär man sig massor av! Läs gärna artikeln som handlar om just hundfotografering också :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#5 Tack, du var inte alls för hård.
Jag vill ju veta vad jag gjort fel och hur jag kan göra det bättre i fortsättningen. Nej jag är inte så van att fota alls, mesta bara flumamt med kameran förut men har nu börjat leka lite mer med den för att försöka lära mig hur den fungerar annat än på "Auto"läge.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!