Kritik: blandade bilder
Hej!
Kollade igenom mitt arkiv lite idag och hitta några bilder jag skulle vilja ha kritik på! :)
Första bilden en kossa ute i sommarsolen som vilar magen lite. Bilden är tagen på brännvid 300 utan VR så de blev lite skakigt tog den i förbi farten påväg till hagen för att fota hästarna
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Bild nummer 2 är en katt som busade med ett löv i stallet. :)
Mvh. Ida Lundahl
Bild 1 : Horisonten skulle du kunna räta upp och själv så fokuserade jag mycket tid åt kossorna i bakgrunden.
Bild 2 : Gå ner i lägre nivå, inte alltid så lätt och sen försök att fånga uppmärksammheten av katten och gör den mer intressant. Miljön var sådär.
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
Bild 1: Jag tycker att det är en bra bild, du behöver ej räta upp bakgrunden, tycker den är bra som den är för nu blir det lite mer "fart" i en annan så stilla bild. Jag tycker heller inte att kossorna i bakgrunden stör eller att man focuserar för mycket på dem. Det är ju en kohage och då ska det vara kor där ;) Skärpan ligger ju på kossan som tittar in i kameran :) Gillar också att den är svartvit!
Bild 2: Njaa inte någon bra bild i mina ögon tyvärr. Håller med Olysios om att du borde gått ner i nivå med katten, kanske försökt få katten att titta på dig också för nu känns den alldelens för frånvarande. Miljön har jag inget emot, tycker inte att det är något som stör :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2 Tack för kritiken! :) Koss-hagen ligger precis i en bake därför är de snett ;) och katten är väll rätt ögonblicklig tog den när han skutta förbi hovarna på hästen satte mig bara på huk liksom, vill inte lägga mig ner i stallet ;P
#3 Tack för kritiken! :) Roligt du gillar koss-bilden. Säger samma sak till dig om katten, katten är väll rätt ögonblicklig tog den när han skutta förbi hovarna på hästen satte mig bara på huk liksom, vill inte lägga mig ner i stallet ;P Men håller med er om de vorre bättre den va lite intresserad av mig!
Mvh. Ida Lundahl